Peugeot Citystar 125

Už rok platí, že kdo má řidičské oprávnění skupiny B, může řídit i skútr s automatickou převodovkou do 125ccm. A u stopětadvacítky rozhodně neznamená, že se musí jednat o malý stroj odsouzený k ježdění pro rohlíky. To dokazuje tahle novinka od Peugeotu.

Pugeot Citystar se stejně jakou auta navrhuje a vyrábí ve Francii, což je na něm poznat. Design je moderní, svěží a hrdě nese logo lva na přední kapotě. Zpracování stroje je velice kvalitní a je vidět, že se myslelo i na nejmenší detaily. Samotný stroj byste při prvním setkání tipovali alespoň na třístovku, ne-li víc.

Svérázné přední světlomety připomínají francouzská auta, podobný dojem navozuje i záď, no a výrazná lesklá žebra přední mřížky chladiče… ty připomínají snad jedině UFO 😉 Tmavý plexištít pak opticky funguje jako nedílná část stroje a pěkně se dolplňuje s černým sedlem.

O pohon se stará kapalinou chlazený motor, který má výkon přesně na hranici legislativy, tedy patnáct koní. To bohatě stačí, aby skútr jel až stodesetikilometrovou rychlostí. Můžete tak v klidu dojíždět i z příměstských oblastí a nebát se ani dálnice. Dálniční přesuny ale přeci jen nejsou to, proč si skútr kupujete. Chcete po něm především, aby byl praktický. A to Peugeot rozhodně je. Nový jednoválec s moderní konstrukcí LFE (Low Friction Efficiency) omezující vnitřní tření má příjemně tichý chod a velmi slušnou spotřebu kolem 3,5 L/100 km – to dává při relativně velké 13litrové nádrž dojezd přes 350 km!

Pod sedlem najdete opravdu hodně místa, bez problémů se tam vejde přilba a ještě něco navíc. Další prostory, například na doklady najdete v kapotáži. To hlavní, co si vás získá, je ale pocit opravdové výjimečnosti za řídítky. Palubní deska vypadá opravdu luxusně, najdete na ní vše optřebné v hodně zajímavém designu doplěném lvíčkem Peugeot.

Stejně luxusní jsou i ovladače a zrcátka, vše funguje přesně tak, jak potřebujete. Za poměrně rozměrnou kapotáží najde pohodlí i jezdec vyšší postavy. Velký větrný štít odvádí proud vzduchu nad přilbu a na jezdce tak nápor vzduchu nejde. Dobře je na tom i spolujezdec, který má dost místa a pohodlí.

Samotné ovládání skútru je naprosto intuitivní. Podvozek pobírá větší i malé nerovnosti a dobře funguje na dlažebních kostkách ve městě i v zatáčkách na okreskách. Stejné je to i s brzdami. Obě jsou kotoučové, mají citlivý nástup a dobrou odezvu. Citystar dělá čest svému jménu a skvěle se hodí do města a kličkování mezi auty.

V davu skútrů, ze kterých si mohou zájemci o jednu stopu od ledna vybírat se tedy Peugeot rozhodně neztratí, i když má handicap v podobě poměrně vysoké ceny. Za tu ale nabízí velmi dobré svezení, ale hlavně vekou dávku stylu a francouzského šarmu.


Autor: Matej Oliva, foto: FilipT