Skútr, nebo už spíš motorka? V téhle Hondě se to všechno tak nějak Integruje…. Japonský výrobce právě uvolnil kompletní informace a fotogalerii k novému modelu, který se za dva týdny ukáže naživo na Milánské výstavě a v příští sezóně i na showroomech Hondy. Pojďte se podívat, jak se tento stroj na rozmezí skútrů a motocyklů zařadí na trhu. A co na to řekne třeba taková Honda DN-01?
Unikátní stroj s motocyklovou konstrukcí rámu, řadovým dvouválcem 670 ccm a druhou generací dvouspojkové šestistupňové převodovky doplněné přenosem síly na zadní kolo pomocí řetězu. A přitom to celé je zasazené do siluety skútru s pohodlným nastupováním, nizoučkým těžištěm a obratným ovládáním. Velká 17ti palcová kola ovšem zase ukazují rozhodně spíš na motocykl, stejně jako široké pneumatiky 120/70 vepředu a 160/60 vzadu a mohutný trubkový rám s vysokým profilem před sedlem.
Vypadá to, že podobně jako s novou kategorií crossoverů V4 (Honda Crosstourer a Honda Crossrunner) se Honda odvážně pouští do neprozkoumaných vod mezi praktickými skútry a většími cestovními motocykly. Zde také pravděpodobně nahradí první vlaštovku v tomto segmentu, model Honda DN-01, který na to ovšem šel spíše ze směru cruiserů. Musím přiznat, že se hodně těším do Milána, kde by Honda již za dva týdny měla představit ještě naháče postaveného na stejném základě jako Integra.
Design vychází z již představeného konceptu New Mid představeného před rokem v Miláně a dokonale navazuje na současné rysy sportovních modelů Honda. Dolů vykrojený reflektor, který se z nové VFR postupně rozšířil i na ryze sportovní řadu CBR, tady hezky navazuje na mohutný cestovní plexištít. Při pohledu zezadu je vidět spíš skútr – prostorná podlážka před jezdcem láká k tomu, položit si nohy přesně podle aktuální nálady, žádná fixace na stupačku. Sedlo ve výšce 790 mm už se také ředí spíše do sféry motocyklů, ale rozhodně neodradí ani menší postavy a zpříjemní manévrování v malé rychlosti. Také místo pro spolujezdce a výklopné stupačky naznačují, že dojíždění do práce či do školy ve dvou nebude problém. A vlastně ani delší výlety či dovolené, protože Honda hned představila doplňkové vybavení v podobě bočních kufrů a velkého topcase v barvě motocyklu.
Úplně nová konstrukce motoru s převodovkou DCT slibuje kromě uživatelského komfortu také výrazně příznivější spotřebu než klasické variátorové CVT systémy, které vlivem své konstrukce mají velké ztráty energie. Spotřeba 3,6 L/100km je na sedmistovku s automatem opravdu zajímavá hodnota. To ve spojení s poměrně objemnou nádrží na 14 litrů benzínu nabízí dojezd skoro 400 kilometrů, není to vlastně spíš cesťák? Převodovka DCT (Dual Clutch Transmission) přitom umožňuje jízdu s klasickým řazením v režimu manual, nebo výběr mezi třemi automatickými režimy – A automatický, S sportovní a D dálniční. Automatické režimy S a D přitom umožňují manuální zásah, takže si můžete například ručně podřadit před zatáčkou nebo předjížděním, a stroj bude za zatáčkou zase pokračovat v automatickém režimu. Přestože jde o řadový dvouválec s vyvažovací hřídelí, odsazení ojničních čepů o 270° a střídavá sekvence zapalování slibuje charakter véčkového dvouválce s minimálním podílem vibrací. Ještě uvidíme, na jakou muziku bude naladěný výfuk, ale podle všeho by mohlo jít o docela zábavné svezení!
Pozici stroje na rozmezí mezi motorkami a skútry Integra zachovává i po praktické stránce. Pod sedlem sice nenajdete tak mohutný zavazadlový prostor na dvě integrálky, jako u současných maxiskútrů, ale na druhou stranu tak malý také není (objem 15 litrů) a pohodlně tam uložíte otevřenou přilbu. Malou schránku najdete také u přístrojovky, která je plně digitální a kromě všech kontrolek jízdních režimů obsahuje digitální tachometr a proužek otáčkoměru, nechybí ani palivoměr.
Na modelu Integra najdeme řadu technologií z vlastní stáje Honda. Vedle klasických předních vidlic (opět s motocyklovým průměrem 41 mm) se o odpružení vzadu stará monoshock Honda Multi-Action System (HMAS) s optimalizovaným tlumením při stlačení i návratu. Díky přepákování Pro-Link se podařilo ušetřit hmotnost, která je v provozním stavu 238 kg, ale také místo pro podsedlový prostor. O brzdění se pak stará kombinovaný systém C-ABS, který současně brzdí obě kola.
Technické informace o novém modelu Honda Integra najdete zde.
Autor: FilipT, zdroj: Honda