Yuki Bug – Retro pro každého

Retro pořád letí a vědí to i v Yuki, kde pro letošní sezonu připravili novinku „bug“. Jde o slušivý retro skútr za rozumné peníze, jak ale jezdí?

Design je samozřejmě individuální věc, ale mě osobně se retro tvary strochou chromu líbí. Skútr má uhlazenou linii, dostatečně velké světlo a především opravdu dospělé rozměry, díky kterým může vozit velké postavy i spolujezdce. Navíc pár zajímavých technických řešení, jako je přední kyvná vidlice, nebo nádrž v podlaze. Ostatně design je povedený i podle držitele značky Lambretta, který ho pod tímto označením dováží a prodává.

Zpracování skútru nenadchne, ale rozhodně ani neurazí. Sem tam něco nedoléhá na 100%, manipulace se schránkou před koleny chce trochu zvyku, ale vše funguje jak má, ovladače jsou dobře při ruce, palubka výborně čitelná a tachometr ukazuje reálné hodnoty rychlosti.

Skútr je jak už jsem psal velmi prostorný a pohodlný. Sedačka je tak akorát měkká, jen podlaha je alespoň pro mé delší nohy dost vysoko, což má na svědomí již zmiňovaná nádrž pod ní. Místa ale zůstává i tak dost a je to spíš o zvyku. Nádrž v podlaze s sebou navíc přináší několik benefitů, jako je lepší ovladatelnost díky nízkému těžišti a více místa pod sedačkou, kam se pohodlně vejde přilba.

O pohon skútru se stará osvědčený vzduchem chlazený jednoválec, který vyniká svou spolehlivostí, i když tak trochu na úkor výkonu, který činí 5,6 kW. Točivý moment je 8 Nm. a udávaná maximální rychlost 85 km/hod. Mě se podařilo s Bugem na rovině jet i přes 90, ale musíte si chvíli počkat.

Zrychlení do 50km/hod, které je u skútru nejdůležitější je ale dostatečné, mezi auta se tedy bát nemusíte. I když je skútr na první pohled dost dlouhý, není problém se s ním pohodlně protáhnout mezi auty. Řídítka jsou relativně široká a Yuki tak máte pořád pevně pod kontrolou.

Jako velké plus hodnotím dvojici kotoučových brzd, díky kterým není ani krizové brzdění problém a se 110 kg těžkým skútrem si bez problémů poradí. Přední vidlice navíc pomáhá stabilitě při prudkém brzdění a skútr se zbytečně „nepotápí“ dobředu.

Podvozek je postavený na 12″ kolech, která mají samozřejmě při průjezdu nerovností své limity, i tak je ale jízda poměrně komfortní. V rychlých zatáčkách už ale skútr trochu ztrácí dech a začíná být nestabilní. Na závody si ale Bug rozhodně kupovat nebudete.

Ženský pohled

Zajímavý je samozřejmě i názor naší testovací jezdkyně. Ta neměla s ovládáním Yuki od začátku sebemenší problém. Vyhovovala jí jemnější akcelerace, kdy se motor nejdříve musí dostat do vyšších otáček a poté začne zabírat spojka. Bzdy jsou dobře dávkovatelné a ovladatelnost skútru i manipulace na místě jí nedělala problémy. Dosáhnout ze skútru na zem pro ní nebyl problém.

Yuki Bug je pohledný retro skútřík v kategorii A1 s osvědčenou motorizací, který sice v ničem výrazně nevyniká, ale vše dohromady působí vyváženě. Zpracování odpovídá cenové relaci, ale musíme pochválit detaily, jako je přední zavěšení, chromovaná zrcátka, nebo zadní nosič v základu. Za cenu 31 990,- vč. DPH je to pak velmi zajímavá volba a rozumný kompromis ceny a kvality.


Technické údaje


Autor: Matěj Oliva