V únoru se ukázala v Asii s motorem 150 ccm, nyní přichází i na evropské trhy jako stopětadvacítka. Takový bude osud nového modelu Yamaha NMax, který doplní řadu „Maxů“ o cenově dostupný stroj a již nyní se o něm mluví jako o soupeři pro současný nejprodávanější skútr v Evropě – Hondu PCX.
Design vychází z tvarů T-Maxe a X-Maxe a tváří se sympaticky sportovně a evropsky, byť zadní velké světlo nese rysy asijského designu. Celkově ale skútr naznačuje, že i na asijských trzích už roste poptávka po luxusnějších a sportovnějších malých skútrech, které dávají důraz na radost jízdy a ne jen na praktickou a spotřební hodnotu.
Pro Evropu samozřejmě bude připravena i stopětadvacítková verze, pro současné uvedení na trh v Indonésii ale byl představen nový čtyřdobý agregát SOHC o objemu 155 ccm se vstřikováním a vodním chlazením naladěný na 15 koní výkonu. Využívá nejnovější technologie sníženého tření, které Yamaha označuje pojmem Blue Core. Poprvé ve světe skútrů také přijde s technologií variabilního časování ventilů VVA (variable valve actuation). Tuhle novinku zatím najdeme jen ve velkých motocyklech jako Ducati Multistrada DVT či Kawasaki GTR1400. Bude zajímavé sledovat, jak se Yamaze podařilo skloubit tak technicky náročné řešení s nízkými náklady pro malý skútr…
Další prvenství Yamahy – úplně poprvé je skútr představený pro asijské trhy v základu vybavený systémem ABS a kotoučovými brzdami. Rám je trubkový a díky zvýšenému středovému panelu sice neodvezete mezi nohama velkou tašku s nákupem, ale zase si užijete sportovnější jízdu na pevnějším podvozku. Pneumatiky na třináctkových kolech mají mírně atypický formát 110/70 a 130/70).
Yamaha NMAX bude na českém trhu dostupný od 07/2015.
Barevné provedení: červená, titanová, černá a bílá
Doporučená prodejní cena: 74 990 Kč vč. DPH
Autor: FilipT