Yamaze se podařil geniální tah, postavila skútr, který je malý, obratný, spolehlivý, univerzální, dostanete ho za rozumnou cenu a ještě je krásný. Pro letošek přišel BW´s v inovované verzi s novým agregátem.
Pod kapotami skútru bije čtyřtaktní vzduchem chlazené srdce nově plněné vstřikováním. Designově je skútr jednoduchý a zároveň velice zajímavý. Na první pohled působí trochu endurovým dojmem, k čemuž přispívají i 12“ kola obutá do tlustých pneumatik s terénním vzorkem. Velice pěkně působí i odhalený rám z ocelových trubek.
Pro dobrou ovladatelnost je skútr vybavený širokými řidítky. Spolujezdec má za zadní sedačkou k dispozici velký rám, za který se dá pohodlně držet. Na přední brzdě najdeme kotouč se sportovně vyhlížejícím červeným brzdičem, zadní kolo zpomaluje rozpočtový buben.
Jízdní vlastnosti skútru jsou příkladné, ovladatelnost je díky širokým řidítkům perfektní a krátký rozvor zajišťuje nedostižnou obratnost. Neměl by být problém ani v dojíždění na chatu po polní cestě, podvozek s dostatečně velkými zdvihy se o vše postará. Podvozek je velice příjemný a pobere i větší nerovnosti. Na svědomí to mají velké zdvihy. Ani v zatáčkách není skútr mimo hru, ale je třeba počítat s krátkou stavbou a malými koly. Dynamika motoru je velice slušná, i když mluvíme o osminkovém čtyřtaktním vzducháči. Upalovat osmdesátkou ale BW´s nemá problém a občas ručičku tachometru vyšplhá až ke stovce. Posez na skútru je celkem pohodlný a ani jezdci vyššího vzrůstu nemají problém se vejít. Se spolujezdcem už se začnete trochu mačkat, takže je lepší vozit spíše subtilnější slečny.
Za necelých osmdesát tisíc dostanete velice kvalitně zpracovaný značkový skútr, který by měl jezdit, dokud existovat benzín. Novinka má atraktivní design, spotřebu okolo dvou litrů na sto a překvapivě dobré jízdní vlastnosti. Na druhou stranu za takové peníze bych očekával zadní kotouč a kapalinou chlazený motor, ale nemůžeme mít vše.
Autor: Matěj Oliva, Foto: Yamaha