Jen pár týdnů nás dělí od příchodu prvních kousků tohoto exkluzivního skútru na trh. Stopětadvacítka v omezené sérii výhradně pro jednostopé labužníky bude stát dvě stě třicet tisíc. Důvodem je výhradně ruční výroba, který zaručuje nevšední estetický zážitek a ztělesnění jedné speciální éry ve slavné historii značky Vespa.
Jde totiž o návrat do úplně dávné historie k jednomu z úplně prvních prototypů MP6 z roku 1945 – název 946 pak odkazuje na rok zahájení sériové výroby skútrů Vespa. Z historie pak nová Vespa 946 převzala i „žábry“ = průduchy v přední kapotáži a na bocích. Následující video ukazuje, jak nová 946 vznikala:
Kompletní LED osvětlení, displej místo budíku přístrojovky a nádherné kulaté zadní světlo zasazené do kapotáže prozrazují, že jde o nejmodernější stroj dnešní doby. Z historie také pochází konstrukce pomocí samonosné karoserie suplující rám, ovšem nově bude řada prvků jako blatníky, boční kryty a sedlový rám z hliníku místo z oceli, takže novinka je logicky podstatně lehčí a obratnější. K tomu přispívá i delší rozvor a ostřejší úhel řízení.
Pod kapotou se objeví poslední generace úsporných tříventilových motorů 125 ccm, které byly letos inovovány a osazeny do modelů Vespa LS a S. Díky redukci vnitřního tření mají vynikající spotřebu a malé emise, které jim dávají zelenou do budoucnosti. S výkonem 11,6 koní u 125 či 12,9 koní u 150ccm. I tady je kromě ABS v nabídce i systém kontroly trakce ASR, takže se jezdec nemusí obávat o adhezi dvanáctipalcových kol na jakémkoli povrchu.
Značka pro tento model vytvořila také velmi povedené a decentní webové stránky.
Autor: skutrmania.cz