Testujeme Hondu NC750X a Integra 750

Kufr nacpaný teplým motooblečením a přilbami už čeká v předsíni a zatímco zbytek redakce už si „užívá“ zimních radovánek na cestě na Elefanttreffen, já vyrážím do Řecka na první novinářské testy dvojice modelů Honda. První recenze přineseme již ve středu příští týden, nyní se podíváme alespoň na základní přehled nových funkcí:

Japonský výrobce před pár lety chytře využil společnou platformu a na společném trubkovém rámu a řadovém dovuválci 670 ccm postavil motocyklovou řadu NC700 (viz náš redakční test na Motodeníku). To navíc doplnil o volitelnou dvouspojkovou převodovku DCT, která může pracovat i v plně automatickém režimu. No a pak už zbýval jen poslední logický krok – představit na tomto základu ještě maxiskútr Honda Integra. A ten se hodně povedl, v našem srovnávacím maxitestu maxiskútrů nás hodně nadchnul jízdními vlastnostmi na celkých 17″ kolech i plynulým řazením (které je pěkně slyšet na videu z testu).

Pro sezónu 2014 přináší Honda inovovanou verzi obou strojů Honda NC750X a Honda Integra 750. Jak už název napoovídá, zvýšil se zdvihový objem, a to docela podstatně, z původních 670 ccm na dnešních 745 ccm. Nárůst výkonu na 55 koní a krouťáku na 68 Nm je o to lákavější, že Honda při navyšování objemu zachovala zdvih a zvětšila pouze vrtání válce. To slibuje mnohem živější a sportovnější charakter motoru. Bude výsledný efekt natolik výrazný, aby modelům NC750 přidal na zábavnosti?

Při zvýšení výkonu přitom Honda dokázala ještě snížit už tak téměř rekordní spotřebu a Integra údajně nyní dokáže jezdit pod 3,5 L/100 km v kombinovaném režimu! Další změny pak jsou vylepšený palubní počítač s ukazatelem dojezdu a nastavitelné páčky. Nové Hondy také dostaly novou verzi systému ABS a mírně upravené odpružení s novou zadní kyvkou.

Posledním vylepšením pak jsou barvy – z toho těžila hlavně Integra, které dostala krásný sportovní kabát a bílá verze Trikolora či černá Gunpower s červenými linkami jsou prostě k sežrání…


Autor: FilipT