SYM Symphony 125 holandský test

Symphony patří k nejoblíbenějším modelům tchajvanské značky SYM. Předchozí generaci jsme měli v testu poměrně nedávno, takže můžeme přímo vyhodnotit rozdíly mezi oběma motory. Na test jsme si Symphony vzali na výlet do Nizozemska a pořádně ho prohnali na tamních silnicích.

Všechny informace o podvozku si můžete přečíst v jarním testu. Takže jen pro rekapitulaci. Symphony má velká 16″ kola, což je pro jízdní vlastnosti velmi zásadní. Kola brzdí dvě kotoučové brzdy. Navzdory velkým kolům zbývá i celkem dost místa pod sedlem. Drobné předměty můžete dát do schránky před koleny, kam se pohodlně vejde třeba 0,5l láhev.


To samé platí i pro místo za řídítky. Na rovné podlaze je dost místa pro nohy a sedačka je dost dlouhá a široká i pro jízdu ve dvou. Spolujezdec má k dispozici velké vyklápěcí stupačky. Za sebou pak robustní nosič, který si říká o umístění kufru.

Symphony má vzhledem ke své ceně a zaměření luxusní palubní desku, která ukáže vše co potřebujete a ještě něco navíc. Ovladače jsou pak standardní, designově to není žádný zázrak, ale fungují dobře, nemají vůle a přepínače mají přesný chod. Zrcátka jsou rovněž pevná, dostatečně vytažená do stran a poskytují dobrý výhled.


Vpředu je velké světlo, které funguje výborně a jízda za tmy není problém. Blinkry jsou trochu starší konstrukce, najdeme ze žárovky, stejně jako v zadním světle. To už začíná být takřka rarita. Dobře se to ale podepsalo na ceně. Ta se usadila na hodnotě 48 900,- Kč.


Jízda

Jízdní vlastnosti skútru jsou příkladné a je jedno, zda jedete sami, nebo ve dvou. Podvozek dobře filtruje nerovnosti a díky velkým kolům je skútr stabilní i na rozbitých silnicích, nebo dlažebních kostkách. Skútr má zároveň dost velký rejd, aby se otočil na malém poloměru, kličkování mezi auty tak není problém.

Naprosto excelentní jsou brzdy, které by zvládly ubrzdit i daleko silnější stroj. Obe jsou kotoučové, dají se dobře dávkovat, díky tomu nebudete tak často zastavovat se smykem zadního kola.


Teď ale k tomu nejdůležitějšímu. Nový motor má výkon 7,5 kW, což je v dané třídě standardem. Jde o vzduchem chlazený jednoválec, který spolupracuje s variátorem naladěným na svižnější rozjezdy. Skútr se rozjíždí až v 5000 otáčkách, takže starty z křižovatek jsou velmi rychlé a nemusíte se bát v klidu postavit před auta. Maximální rychlost se na rovině pohybuje okolo 110 km/hod. I v této rychlosti zůstává skútr stabilní a za řídítky nemáte pocit, že po silnici plujete. Rozumná cestovní rychlost je zhruba devadesátka, kdy motor nepřetáčíte a skútr má sílu i do kopců.


SYM stále více ukazuje, že s ním musí počítat i tradiční renomovaní výrobci. Stroje jsou špičkově zpracované a jejich výkony už můžou konkurovat japonské a italské konkurenci. Symphony není výjimkou a pokud hledáte jednoduchý praktický stroj na velkých kolech, který uveze i spolujezdce, jste na správné adrese.


Technické údaje


Autor: Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva