Nová Yamaha TRICITY 125

Yamaha je prvním japonským výrobcem, který zvedá rukavici hozenou italským Piaggiem MP3 a uvádí na trh tříkolový skútr Tricity. Tříkolové řešení má tolik výhod, že se dá čekat jeho stále větší popularita, Yamaha navíc toto řešení použila u stopětadvacítky a slibuje hodně lákavou cenu kolem sta tisíc korun!

Yamaha tímto strojem uvedla nový záměr „New mobility“ a pravděpodobně se dočkáme i dalších podobných novinek. Vlastní řešení naklánění předních kol pomocí parallelogramu se zdvojenými vidlicemi se u Yamahy nazývá LMW (Leaning Multi Wheel) a vyznačuje se velkou světlostí podvozku – podobně jako u MP3 zde nenajdeme středovou osu, která trochu omezuje průjezdnost u tříkolových konkurentů od značky Quadro 350D či Peugeotu Metropolis 400.

Kola jsou na tuto kategorii poměrně velká – vepředu má Tricity hliníková kola o velikosti 14 palců, vzadu je 12 palců. Vepředu jsou také docela zajímavé kryté kotoučové brzdy, skútr má propojený brzdový systém UBS (Unified Brake System). Levá páčka přibrzďuje všechna tři kola, pravá páčka působí pouze na předek. Rozložení hmotnosti 50:50 na přední a zadní nápravy a krátký rozvor slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti i obratnost v provozu.

Jako motor je použitý nejnovější agregát Yamahy s nízkou spotřebou – kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec 125 ccm s odlehčeným válcem z hliníkových slitin. Právě lehká stavba skútru s provozní hmotností pouhých 152 kg je důvodem, proč stopětadvacítka bude v pohodě stačit – a díky tomu může Yamaha nabídnout mnohem nižší cenu než současné tříkolové stroje a oslovit úplně nové skupiny zákazníků. Tricity bude dostupné od léta 2014 a můžeme se těšit na černou, červenou, bílou a šedou verzi.

Video

Autor: FilipT, foto: TZ Yamaha