Nová Yamaha T-Max z Milána

EICMA uvítala i modernizovanou legendu od Yamahy, sportovní pětistovku skútr T-Max. Odlehčená konstrukce i silnější motor doprovodil dravější design i řada zajímavých konstrukčních novinek, například sekundární převod ozubeným řemenem.

Deset let po uvedení prvního modelu TMaxe už byl opravdu nejvyšší čas na inovaci, protože konkurence jako Honda Integra, nová dvojice BMW C650 či Kymco Myroad 700 se mezitím posunula o pořádný kus dál a začala Yamaze ujíždět hlavně v oblasti výkonu. Na to Yamaha odpověděla zvýšením zdvihového objemu řadového dvouválce z pětistovky na 530 ccm a použitím lehčích interních komponent. Maximální výkon se zvýšil o tři koně na 46,5 koní, ještě výrazněji ale narostl krouťák na celkových 52,3 Nm. Yamaha díky tomu slibuje pořádnou posilu v nižších a středních otáčkách. Je otázkou, zda to bude stačit na konkurenci, která v tomto segmentu nabízí šedesátikoňové motory.

Motor i s variátorem je uložený uprostřed stroje a na zadní kolo byl až dosud přenášen pomocí řetězu, nyní Yamaha jako první v oblasti skútrů použila sekundární převod pomocí ozubeného řemenu s promyšleným systémem dopínání, díky kterému úplně odpadá prodleva reakce na záběr motoru. Další modernizace se týkala hliníkového rámu, na kterém se podařilo ušetřit 4 kg hmotnosti a s celkovou provozní vahou 217 kg patří T-Max k nejlehčím a nejobratnějším maxiskútrům nad 500 ccm.

O hodně ostřejší je také design, který dostal něco s agresivního kukuče inovovaného superbiku Yamaha R1. Odvážnější, pro někoho možná až moc radikální zalomené tvary nyní nabízí i přístrojovka, lepší komfort kromě inovované sedačky jezdce i spolujezdce přinese i nastavitelný plexištít do dvou poloh. Vše doplňuje duální brzdový systém s volitelným ABS a nová 15palcová kola.


Autor: FilipT