Nová Kawasaki Z125 bude i s automatem

Zatím jen pro asijské trhy, ale uvedení pro Evropu se očekává již za pár týdnů v Miláně – Kawasaki naskočila na módní vlnu malých motorek a stopětadvacítkové Zetko postavila na skútrová dvanáctipalcová kola. A navíc bude v nabídce i s automatem a bude ji možné řídit také s papíry na auto.

Americký trh má pro většinu značek stále větší důležitost. A právě v Americe je hodně populární kříženec mezi motocyklem a pitbikem, Honda MSX125 alias Honda Grom, pro kterou nyní Kawasaki přivedla přímého konkurenta. Stejně jako Honda používá stopětadvacítkový vzduchem chlazený jednoválec SOHC osazený směrem dopředu a doplněný čtyřstupňovou převodovkou. Kawasaki ovšem bude v nabídce i s automatickou odstředivou spojkou, která ještě víc rozšíří potenciál tohoto univerzálního stroje a na našem trhu by tím pádem mohla být k dispozici i pro řidiče s oprávněním pouze na automobil.

Kawasaki i zde využila svoje speciality, které najdeme v rodinách ER i odvozených modelech, to jest zadní odpružení umístěné viditelně po straně stroje a výfuk vyvedený do koncovky schované dole za motorem. Dvanáctipalcová kola jsou na rozdíl od Hondy o něco užší a obouvají 100/90-12 vepředu a 120/70-12 vzadu, takže nepůsobí tak „balónovým“ dojmem. Obě brzdy jsou kotoučové s jedním pístkem a na hmotnost pouhých 101 kg by měly bohatě stačit.

Design navazuje na charakteristický pohled naháčů řady Z a na optické vyvážení celkové siluety je před motorem přidaný plastový klín. Přístrojovka obsahuje analogový otáčkoměr a digitální displej s ostatními údaji, jako je třeba ukazatel množství paliva v nádrži, nechybí ani indikace zařazeného převodového stupně. Nabídka barev je zatím zelená Candy Lime Green, šedá Metallic Graphite Gray a oranžová Candy Burnt Orange. Cena na našem trhu se pravděpodobně nebude příliš výrazně lišit od výše zmíněné Hondy MSX125, která má cenovku 75 tis korun.

Promo video s akční zápletkou

Autor: FilipT, foto: Kawasaki