Maxiskútry 2012 z pohledu cen

Letošní sezóna je mimořádně bohatá na nové modely maxiskútrů. Nová dvojice BMW C650, sedmistovka Honda Integra či Kymco Myroad nebo dokonce osmsetpadesátka Aprilia SRV budou pořádně zatápět stálicím. Těmi je již trochu stárnoucí Suzuki Burgman či letos inovovaná Yamaha TMax. Karty z rukávu na podzim vytáhl i italský koncern Piaggio s novou vlajkovou lodí – pětistovkou X10, zapomenout samozřejmě nemůžeme ani na tříkolky MP3.

V dnešním článku se ovšem na nabídku maxiskútrů podíváme z pohledu ceníků. Cena je pro zákazníka důležitý aspekt při výběru prestižního maxiskútru, zvláště když zjistíme, že rozdíl v ceně může být klidně i 100 tisíc korun. Do srovnání jsme zařadili maxiskútry nad 500 ccm, vždy ve verzi s plnou výbavou a s ABS. Vynechali jsme končící a výprodejové modely, přestože právě ty dokážou mnohdy nabídnout opravdu zajímavou cenu – jako jeden příklad lze uvést Gileru Nexus 500 za neuvěřitelných 144 900,-.

Piaggio MP3 500 LT Touring – 192 900,-

Největší neznamená nejdražší – a tady je to dokonce úplně naopak. Až dosud byly tříkolové empétrojky maximálně čtyřstovky (viz náš redakční test), ovšem od letoška je v nabídce i pětistovka ve verzi Sport či Business. Obrovský zavazadlový prostor, bezkonkurenční stabilita dvou předních kol doplňuje ještě další trumf – tento stroj lze řídit i bez řidičáku na motorku. Za uvedenou cenu jde o hodně atraktivní nabídku!

Piaggio X10 Executive 500 ABS/ASR- 194 900,-

Stejně agresivní cenovou politiku nasadil dovozce značky Piaggio i pro nový luxusní maxiskútr Piaggio X10 představený v Miláně. Moderní cestovní elegán s elektrickou regulací zadního odpružení či kontrolou trakce zaujme nádherným designem, dlouholetá tradice značky Piaggio zase je zárukou kvalitní a dobře odladěné konstrukce.

Kymco Myroad 700i ABS – 199 990,-

Renomé v oblasti maxiskútrů si musí teprve budovat tchajwanská značka Kymco. Proto také i ona na svůj nový model Myroad nasadila cenovku pod 200 tisíc, přestože pod kapotou této novinky tluče hned dvouválcová sedmistovka a v parametrech výkonu a krouťáku se jí hned tak někdo nevyrovná. S tímto modelem již jsme měli možnost se naživo seznámit na podzim při prvních jízdách a kromě vyšší hmotnosti nás myroad dokonale přesvědčil o svých výborných kvalitách a o tom, že za danou cenu dostanete opravdu hodně dobře naladěnou muziku.

Honda Integra 700 ABS – 199 900,-

I tato novinka nabízí lákavou cenu „do dvou set“. Na trh přináší zajímavou kombinaci skútrového designu s motocyklovými vlastnostmi. Sedmnáctipalcová kola, rám společný s motocyklovou řadou Honda NC700 a k tomu místo variátoru dvouspojkovou převodovku DCT s možností automatického i ručního řazení, tak to je hodně přelomová záležitost. I to je pravděpodobně důvodem lákavé ceny, zanícení skútraři si přeci jen budou muset tuto novinku napřed trochu osahat a vyzkoušet.

Honda SW-T600 ABS – 215 000,-

Kdo dává přednost tradici a osvědčenému modelu s tradičním variátorem, pro toho je v nabídce hondy i nadále nástupce legendárního Silverwinga, model SW-T600. Dvouválec se sametovým chodem láká k cestám do dálek a elegantní design je zacílený na vyznavače luxusního stylu. zázemí i jistota značky Honda pak z výše uvedené ceny dělají hodně slušnou nabídku.

Suzuki Burgman 650 Executive (ABS) – 249 900,-

Suzuki bohužel trochu zaspala v inovacemi a kdysi bezkonkurenční Burgman se dnes již jen stěží může porovnávat s technickými parametry i designem letošních novinek. V tomto ohledu je pak cenovka na úrovni čtvrt milionu opravdu dost vysoká a osloví asi jen zanícené vyznavače této řady. Letošní rok ale asi lze brát spíše jako výprodejový a patrně se dočkáme řady slevových akcí, podle polooficiálních zpráv bychom se pro příští rok měli dočkat nové verze řady Burgman.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR – 264 900,-

Pro koho je rozhodující výkon, sportovní image a zdvihový objem, ten bude mít okamžitě jasno, protože nic většího, silnějšího ani rychlejšího než nová osmsetpadesátka Aprilia SRV na trhu prostě není. I když… není to tak úplně pravda, stejný importér nabízí také starší model Gilera GP800 s téměř stejnou konstrukcí, ovšem trochu zastaralým designem, ve výprodejové ceně za 220 tisíc, to také není špatná nabídka, co říkáte?

BMW C 600 Sport a C 650 GT – 263 000 a 278 900,-

Dlouho očekávaná dvojice maxiskútrů BMW nenaplnila chmurné předpovědi o ceně nad 300 tisíc a přichází na trh s hodně zajímavou cenou. V této ceně kromě moderních šestsetpadesátek s řadou lákavých funkcí a nápadů kupujete i špičkové image značky BMW. Majitelé silničních cesťáků BMW i vyznavači řady GS mají nyní úžasnou příležitost si do garáže postavit další „srdcový“ doplněk. A funkce jako sledování tlaku v pneumatikách, denní diodové světlomety, vyhřívání sedaček či automatická parkovací brzda s vyklopeným stojánkem zatím nikde jinde nenajdete.

Yamaha T-Max 530 ABS – 274 990,-

Nejdražším modelem na trhu překvapivě zůstává „pouhá“ pětistovka. Yamaha pro letošek TMaxe důkladně inovovala a vybavila řadou vylepšení, jako je silnější motor, přenos výkonu na zadní kolo ozubeným řemenem či agresivnější design. Silnou stránkou TMaxe zůstává podstatně nižší hmotnost oproti konkurenci a sportovní styl jízdy, jak ukázalo třeba toto video. Otázkou ovšem je, zda to Yamaha s prodejní cenou přeci jen trochu nepřehnala, když konkurence nabízí vyšší výkony za nižší cenovky.

Autor: FilipT