Intermot Kolín – Japonské skútry

Začala jedna z nejočekávanějších událostí sezóny – německý veletrh Intermot v Kolíně nad Rýnem. Naše redakce samozřejmě nemohla na výstavě chybět. Nafotili jsme stovky fotek, nachodili kilometry a zjistili, co nového se ve světě skútrů událo. Náš seriál reportáží začneme v Japonsku.

Yamaha

Na stánku Yamahy se vedle stálic skútrové nabídky skrýval pod plachtou jeden nový stroj. Kyvka, která koukala z pod plachty byla podobná modelu Xcity, ale ten stál hned vedle a samozřejmě to není žádná novinka. Po odhalení bylo hned jasno. Yamaze doposud chyběl městský skútr s populárním objemem 300ccm, který má konkurence. No a teď je tu. Na jeho kapotách se hrdě leskne nápis Versity XC 300.

O pohon se bude starat kapalinou chlazený jednoválec s výkonem 15,2 kW a točivým momentem 21,6 Nm. Motor samozřejmě krmí vstřikování paliva a se 164 Kg těžkým skútrem by si mohl docela dobře poradit. Desetilitrová nádrž pak bude stačit na dlouhou dobu. Skútr bude jezdit na 14“ kolech a o jeho zastavení se postarají kotoučové brzdy. Skútr je už v základním provedení dodáván s plexištítem.

U ostatních modelů nedošlo k žádným závažnějším inovacím. K vidění byla BWś 125, která už prošla rukama našich redaktorů. Za zmínku stojí replika motorky Valentina Rossiho v podání skútru Aerox 50 R. I ostatní padesátky se dočkaly drobných změn v barevném provedení.

Honda

Velkým zklamáním pro nás byl stánek Hondy. Zpracovaný byl moc pěkně, což o to, ale bohužel jsme na něm nenašli nic nového. Stála tu vlajková loď Hondy, model Silver Wing, námi nedávno testovaný skútr PCX 125 s automatickým vypínáním motoru a úplně v rohu se krčila legenda mezi skútry – Zoomer 50. Drobné změny v barevném provedení dostala modelová řada PS, ale to je asi tak vše, takže budeme doufat, že Honda si všechny své trumfy schovala až na výstavu EICMA v Miláně, protože tomu, že žádné novinky nemá zkrátka odmítáme věřit.

Suzuki

Značka se samurajským S ve znaku ukázala koncept „zeleného“ Burgmana. Na rozdíl od ostatních značek, které hojně představovaly všechny možné variace na téma elektromotor se Suzuki pustila trochu jinou cestou a představila skútr na vodík. Budoucnost tohoto projektu je ale pravděpodobně všem dobře známá.

Za zmínku ale stojí limitovaná edice modelu Burgman 400. Ta je vybavena kryty rukou, luxusním hnědým sedlem s opěrkou pro spolujezdce a palubní deskou v imitaci dřeva. Nechybí samozřejmě ani vyhřívané rukojeti. V Kolíně na něm visela cenovka 7 400 Eur.


Ostatní stroje vystavené u Suzuki už známe z předchozích let. Nemohl chybět model Sixteen 125, Burgman 200, ani vlajková loď – Burgman 650 v luxusní vínové barvě.

Autor: Matěj Oliva, Foto: Autor