Novou verzi maxiskútru Integra jsme měli možnost otestovat přímo u moře, kam si podle cestopisů i řada českých majitelů tohoto modelu zajela na jednostopou dovolenou. Jaká je Integra 2014? Kromě podstatného nárůstu výkonu a lepší elektroniky je i pohodlnější a dokonce i ještě úspornější.
První verze Integry s motorem 670 ccm nás přesvědčila o svých hodně velkých kvalitách už před dvěma lety v tomto redakčním testu a následně ještě při srovnávacím maxitestu maxiskútrů. Přeci jen jde o jedinečný maxiskútr s automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT, díky které umí Integra dosahovat více než o litr nižší spotřeby než konkurence. Společná podvozková platforma s řadou Honda NC zase přinesla velká sedmnáctková kola a tuhý rám a s tím i o dost jistější ovládání než u klasických skútrů. To všechno zůstalo do sezóny 2014 zachováno, nových rysů je ale přesto spousta.
Před hotelem u Athén stojí vyrovnaná řada strojů Integra 2014, vypadá ale o poznání živěji než před pár lety. V řadě totiž vynikají dvě speciální barevné varianty Trikolora a černá Gunpowder se zlatými koly, ale i modely ve standardním lakování jsou atraktivnější. Došlo totiž ke změně bočních kapot, ty jsou teď kratší a působí sportovněji, naopak lakované části nyní kryjí i středový panel před sedlem a verze 2014 je celá barevnější. Varianta Integra Trikolora tak mnohem víc připomíná historický model Honda CBX400F Integra (viz níže), od kterého si vypůjčila svůj název.
Ještě před jízdami si jdu jeden stroj nastartovat a poslechnout si, jak se nárůst zdvihového objemu projevil na zvukové kulise. A zvuk je opravdu hutnější a slibuje větší emoce. Stejně jako její sourozenci řady NC dostala Integra pro sezónu 2014 navýšený objem řadového dvouválce z 670 na 745 kubíků, který se promítnul do zvýšení výkonu o sedm koní na celkovou hodnotu 55 koní a nárůstu krouťáku na 68 Nm. Zdvihy přitom zůstaly stejné, zvětšovalo se vrtání, takže charakter motoru už není tak dlouhozdvihový a s poměrem vrtání a zdvihu 77×80 mm se blíží čtvercovému motoru. Delší zpřevodování celý stroj zrychlilo, přesto je i hodnota zrychlení lepší. Mimochodem Integra je také jediný maxiskútr, se kterým si můžete na křižovatce vyřadit a povrkávat si plynem na neutrál 😉
Po prvním vyzkoušení sedla a posazu hned musím zase slézt a jít vedle ke skupince japonských konstruktérů jim osobně poděkovat. U první verze Integry jsem se svojí skoro dvoumetrovou postavou měl kolena často naražená na plochy pod palubní deskou, u 2014 Integry 750 dokázali zvětšit místo před koleny jezdce o celých 8 centimetrů! Malý krok pro zbytek lidstva, ale velký krok pro nás „normální“ dlouhány.
Změnil se navíc i tvar sedla, to je vepředu užší a lépe podporuje bezpečné došlápnutí na zem i pro menší postavy. Pocitově je víc upravené na jízdy po městě s častými rozjezdy, s ostatními novináři jsme se ovšem shodli, že na delší cesty nám asi víc vyhovovalo širší sedlo z předchozí verze. Za touto změnou asi stojí hlavně hodně vysoká prodejní čísla Integry v Itálii a Francii, kde tento skútr plní úlohu stroje na denní dojíždění do zaměstnání i na delší vzdálenosti, hlavně ale po městě. Asi i z toho důvodu se znatelně zvětšil i prostor pro chodidla, takže si teď můžete na cestách lépe šoupat nohama a měnit jízdní polohu. A když už jsme u toho zvětšování, objemově narostl i podsedlový prostor na jednu přilbu, který se ale ani tak nemůže moc srovnávat s obvyklými maxikufry klasických maxiskútrů. Možná proto Honda nabízí i elegantní zadní nosič montovaný místo madel spolujezdce a na něj 45litrový topcase v barvách stroje.
Přede mnou je upravený plexištít a nová digitální přístrojovka, která nyní ukazuje i zařazený rychlostní stupeň, no a k tomu plnou nálož všech údajů palubního počítače včetně spotřeby, dojezdu, teploty…. Po rozjezdu zde zabliká také kontrolka ABS, to je od letoška také u vše nových NC součástí standardu. Ergonomii podstatně vylepšují i nastavitelné brzdové páčky, což byla věc, po které volalo nejvíc majitelů předchozí verze.
Nastartovat, pravým palcem cvaknout do převodovky základní jízdní režim D (Drive), rychle ho dalším cvaknutím změnit na S (Sport), odjistit ruční brzdu a můžeme vyrazit na projížďku po nádherném pobřeží. Sice není největší teplo a fouká slušný orkán a celý okruh jedeme trochu nepochopitelně pořád proti větru, ale neprší a v zatáčkách můžeme stroje o to důkladněji vyzkoušet. Větší elán je okamžitě znát a rozjezdy jsou zase o kus dravější – a přitom nebyly nijak špatné ani ve srovnání s konkurencí v našem maxitestu maxiskútrů. Znát je i další konstrukční změna v motoru, přidání druhé vyvažovací hřídele. Možná mě trochu ovlivnila včerejší přednáška konstruktérů a ukázkami grafů a měření, ale i pocitově můžu potvrdit, že motor vytočený do nejvyšších otáček má opravdu hladší chod. A další snížení spotřeby, které slibuje jízdu v ekonomickém režimu s kombinovanou spotřebou pod 3,5 L/100km je v porovnání s nárůstem výkonu skoro neuvěřitelné. My jsme při testu jezdili zhruba za čtyři a půl, ovšem většinou výhradně v režimu S a s hodně častým střídáním brzdy a plynu a občas došlo i na maximálku. Docela věřím, že při běžném dojíždění do práce se dá na těch slíbených 3,5 dlouhodobě ustálit.
To nejlepší jsme si nechal nakonec – nový software automatické dvouspojkové převodovky DCT. Na Integře jsem si vždy pochvaloval možnost levou rukou zasáhnout do automatiky a direktivně si navolit zařazení vyššího nebo nižšího rychlostního stupně podle situace. A na nové Integře 750 to je i nadále možné, ale skoro to nebudete potřebovat! Nové nastavení programů je skvěle intuitivní a dokáže perfektně podle stylu jízdy a používání brzd odhadnout, jak se má chovat a jak dál řadit. Jedete v závodním stylu brzda plyn? DCT bude točit motor „do červeného“ a vždy jej podrží ve vyšších otáčkách, jako by snad sledovala kamerou, že se blíží další zatáčka. Zklidníte se při průjezdu vesnicí? DCT se změní v klidného beránka a postupně přecvaká až na šestku.
To všechno přitom bez jediného cuknutí, protože v systému fungují dvě spojky a ta první se rozepne až ve chvíli, kdy je druhá sepnutá na požadovaném novém stupni. V Řecku jsme jezdili dost svižně a na režim D nebo na výhradní manuální řazení jsme přepínali jen výjimečně, Sport je prostě dokonalý. Režim D si dovedu představit hlavně na dovolené a turistickou jízdu, kdy nikam nespěcháte a vyhovuje vám tiché brumlání motoru v nízkých otáčkách. Osobně bych možná Hondě doporučil tento režim přejmenovat na E (Eco) a druhý nechat na R (Ride), podle mě by to lépe vystihovalo jejich charakter?
Závěrečný dojem z nové Integry je skoro dokonalý! Hlavně pro nás milovníky motorek, protože Integra je tak blízko k motorce, jak jen skútr může být. Přitom si zachovává pohodlnou jízdní pozici skútru a je v každém ohledu lepší než předchozí verze. Vytknout jí můžu jen menší odkládací prostor a pak možná fakt, že se na ni nastupuje spíš jako na motorku – menší postavy jen stěží přehoupnou nohu před vysoký středový panel. Každopádně jde o jedinečný stroj, který dokáže zázračným způsobem skloubit moderní techniku, velmi slušný výkon a až neuvěřitelně nízkou spotřebu. A navíc je hodně jiná než ostatní maxiskútry a přitom ještě dokáže být levnější.
Oficiální video
Autor: FilipT, foto: Honda