Nová Forza je opravdu velkým skútrem – na pouhou stopětadvacítku. Majitelům řidičáků na auto (A1) tak otevírá svět maxiskútrů a objevování jízdy ve dvou a se slušnou ochranou před větrem.
Nový čtyřventilový motor se vstřikováním paliva PGM-FI a s technologií nízkého tření v kombinaci se systémem start stop zajišťuje výjimečně nízkou spotřebu paliva jen kolem 2,2 L/100 km a hlavně slušný výkon přes 14 koní. V praxi to znamená, že když na Forzu sednou dva nejmenovaní pánové z redakce s lehkým náběhem do obezity, tak se skútr nenechá zahanbit ani v táhlém kopci a rychlost na tachometru neklesla pod úctyhodných 75 km/h. Na rovince pak bez problémů vyžene tachometr přes stovku, a pokud zabrousíte na dálnici, v pohodě a bezpečně předjedete každý kamion.
Když vás s Forzou na semaforu zastaví červená, elektronika během pár sekund vyhodnotí stav a vypne motor, aby Honda šetřila vaši kapsu. Opětovné nastartování se provede pouhým otočením plynové rukojeti, motor naskakuje takřka okamžitě a skútr se dává do pohybu. Rozjezdy jsou přitom spíš rozvážné, tohle není žádný závodník startující v čele smečky od každého semaforu, toto je klidný rozjezd důstojný maxiskútru. Ve vyšších rychlostech Forza naopak akceleruje podstatně energičtěji než srovnatelné skútry.
Honda Forza je vyvinuta pro evropský trh, kde chce být skútrem určeným nejen do města, ale i mimo městský provoz. Výrobce opět zapracoval a vybavil skútr nastavitelným plexi, atraktivním LED osvětlením a poměrně velkorysým prostorem pod sedlem, kam se vejdou bez problémů dvě helmy nebo helma a celá moto výbava.
Přístrojovku tvoří tachometr a otáčkoměr s centrálním displejem LCD s negativním zobrazením a výrazným barevným podsvícením, zajišťujícím za každého počasí dobrou čitelnost. Displej přístrojů obsahuje hodiny, palivoměr, ukazatel průměrné spotřeby paliva, denní počítadla kilometrů a počítadlo ujetých kilometrů. Potěší i velký plexištít s možností nastavení do celkem 6 výškových poloh.
Ve srovnání třeba s PCX hned vyniknou podstatně větší rozměry Forzy a tím i podstatně větší pohodlí pro jezdce větších postav či jízdu ve dvou. To, co je na většině 125tkových skútrů řehole, je na Forze důstojný zážitek. Tomu odpovídá i výbava s brzdným systémem ABS – i když si ji můžete objednat oi bez toho, myslím, že většina majitelů půjde do verze s ABS a udělají dobře, funguje na jedničku a za příplatek 5tis to rozhodně stojí.
Skútr vyniká ve městě díky modernímu vzhledu, super kombinaci barev i zrcátkům s integrovanými směrovkami. Sportovní design a ostré rysy přední masky poskytují vynikající ochranu před větrem i při rychlejší jízdě. Celkově je Forza velmi úsporný a elegantní skútr s opravdu pohodlným sedlem.
Cena není nejmenší, ale je adekvátní tomu, že získáte opravdu ekonomický, plnohodnotný skútr na jízdu do práce, ale i na běžné a „zábavné“ nákupy v marketech nebo na nějaký výlet mimo velkoměsta.
Oficiální video
Technické údaje a aktuální cenu tohoto skútru najdete pod tímto odkazem.
Autor: Jakub Špaček, foto:František Chobot