Na frankfurtském autosalonu značka BMW představila hotovou podobu a podrobnější údaje o svém elektrickém maxiskútru. Podívejte se na kompletní galerii a první informace.
Základ konstrukce jsme měli možnost si prohlédnout již na začátku prázdnin na Innovation Days v Mnichově, teď BMW ukázala hotovou podobu. Je jasné, že tak inovativní krok si říká o odvážný design. Futuristické křivky a ekologicky laděná světle zelená barva se skvěle hodí k oznámeným parametrům – skútr bez spalovacího motoru by měl nabídnout každodenní dojezd přes 100 km a dynamiku maxiskútru pětistovky, tedy dostatečnou rychlost pro dojíždění po dálnici a dokonce i jízdu se spolujezdcem.
Concept e by také měl být prvním jednostopým strojem bez zpětných zrcátek, která plně nahradí kamery namířené dozadu a obrazovka na přístrojovce. Dá se ovšem očekávat, že v sériové podobě stroje, která by měla přijít odhadem za dva roky, bude podobných technických lahůdek mnohem více.
Nový skútr bude využívat techniku vyvíjenou pro připravovanou řadu elektrických automobilů. Na frankfurtském autosalonu totiž byly představeny i dvoustopé koncepty BMW i3 Concept a BMW i8 Concept. Nové stroje využívají vysokonapěťové technologie (nad 60 V) s těmi nejpřísnějšími bezpečnostními standardy. Rekuperace energie při brzdění je samozřejmostí, což umí zachovat dojezd i při jízdě po městě s častým zastavováním a rozjezdy.
K nabíjení bude možné využít běžné domácí zásuvky a doba nabití prázdné baterie je pod tři hodiny. Mnohem obvyklejší ale bude dobíjení v řádu pár desítek minut, protože baterii jezdec málokdy úplně vybije. To už zní hodně dobře, s takovými parametry už půjde o docela dobře využitelné vozidlo! Velkou neznámou samozřejmě bude hmotnost, ale i zde konstruktéři seebvědomě tvrdí, že se dostanou na hodnotu obvyklou pro současné benzínové maxiskútry.
Autor: FilipT