EICMA: Quadro 350S a čtyřkolový Parkour 350

Úspěšný tříkolový model se v Miláně představil s novou motorizací. Také čtyřkolová novinka pokročila o krok dále k výrobnímu modelu, kterého se dočkáme již v příští sezóně.


Tříkolové Quadro 350D, které jsme již měli možnost otestovat letos, nás oslovilo chytrým a jednoduchým řešením naklápěním povozku, ale jak si můžete v testu přečíst, trošku nás zklamal starší dvouventilový motor. Proto nás potěšila zpráva, že 350D nahradí nový model 350S s novým čtyřventilovým jednoválcem, Ten navíc nabral i na objemu a místo 313 ccm a 21 koní u první verze se teď bude na zadní kolo posílat 28 koní e zdvihového objemu 346 ccm. Dodavatelem nového motoru bude i nadále tchajwanský výrobce Aeon.

Přední systém odpružení a naklápění zůstává stejný, ovšem u 350S se vylepšila další slabší stránka předchozí verze, kterou bylo dost tuhé zadní odpružení. Proto se dozadu nově nastahovaly kvalitnější komponnety s delším zdvihem a měkčím chodem. Pohodlí vylepší i nová konstrukce sedla a nový tvar madel spolujezdce.

Quadro Parkour On Road

Kdo doufal, že se na výstavě předvedou první produkční kousky přelomového čtyřkolového skútru, byl asi trošku zklamán. Na prototypu Parkour se ale evidentně důkladně pracuje a v Miláně na nás čekala další verze Quadro Parkour 350, která by měla přijít do výroby již v červenci 2013.

Letošní verze zaujala třeba novým řešením pohonu zadních kol, kdy místo řetězu použitého u prvních konceptů bude každé kolo mít svůj vlastní nezávislý pohon řemenem a nebude tak nutný diferenciál. O pohon se bude starat stejný motor jako u modelu 350S a udávaná hmotnost je 240 kg suché váhy.

Quadro Parkour On Road

V Miláně se předvedl i koncept z Intermotu – offroadová verze parkour. Sice zatím jen tříkolová, ale zato s pořádnou expediční výbavou zahrnující třeba i naviják.


Autor: FilipT