Na výstavě EICMA v Miláně se předvedl zajímavý model kapotovaného skútru se skládací střechou. Na rozdíl od první verze Adiva ale má vepředu dvě kola, a to by mohlo vyřešit řadu předchozích problémů a udělat z něj prodejní trhák, jak naznačuje video.
Mezi skútry se střechou je asi nejznámější model BMW C1 vyráběný v letech 2000-2003, ještě dříve ale na trhu byla právě Adiva se skládací střechou. Ta se navíc vcelku úspěšně vyrábí dodnes a naposledy jsme se s ní setkali třeba v tomto článku.
Zastřešený skútr poskytuje skvělou ochranu před deštěm a v případě BMW s bezpečnostní klecí dokonce nabízel i dobrou bezpečnost a možnost jízdy bez přilby. Proč se tedy tato myšlenka na trhu moc nerozšířila a BMW svůj model C1 po pár letech dokonce stáhlo z výroby? Hlavně kvůli jízdním vlastnostem. Vysoké těžiště a velká hmotnost dává celému stroji o dost horší ovladatelnost a jízdní vlastnosti jsou celkově o poznání horší než u klasického skútru. Proplétání v provozu, manipulace na místě či parkování na chodníku jsou zkrátka problém, se kterým si běžný méně zkušený řidič neporadí.
Modely AD125 a AD200 se přesto až dosud prodávaly, jsou totiž dvoumístné a střecha je jen plátěná a skládací, celá mašina je tak o dost lehčí než zmíněné C1. A teď by Adiva měla hodně získat přechodem na novou tříkolovou verzi AD3. Dvě kola vepředu totiž mnohem lépe zvládnou vyšší zátěž a téměř vyloučí možnost podklouznutí předku! Pro odpružení předních dvou kol s nakláněním v zatáčkách přitom Adiva použila svoji originální konstrukci s centrální vodorovnou pružinou.
Zůstává přitom výborná ochrana i za deště – a právě za deště se také nejvíc osvědčí jistota dvou předních kol! Střechu přitom lze složit do velkého zadního kufru a užívat si cestování s oblohou nad hlavou. V kufru je pak dost místa ještě na uložení dvou přileb. Pohonnou jednotku si Adiva vypůjčila z výrobny Kymco a bude používat čtyřtaktní motor 300 ccm o výkonu 29,7 koní. Se suchou váhou 202 kg by tak celý stroj mohl mít i slušnou dynamiku.
Autor: FilipT