EICMA 2013: Yamaha Tricity a nové X-Maxy

Kdo dnes nemá tříkolku, jako by nebyl. Pochopili to i v Yamaze. I když se jedná jen o koncept, vypadá skútr velmi blízce produkční verzi. K tomu tu jsou inovované skútry řady X-Max.

Yamha Tricity

Jak píše Yamaha v oficiálních materiálech, koncept Tricit má otevřít svět skútrů novým jezdcům. Platí to do puntíku, tříkolky jsou bezpečné, snadno ovladatelné a dají se řídit s papíry na auto bez ohledu na jejich objem.


Pod kapotami Tricity je ale paradoxně jen motor o objemu 125ccm, i když se slušným výkonem 15 koní. Tříkolky jsou ale podstatně těžší, než klasické skútry a jak jsme si mohli vyzkoušet u konkurence, stopětadvacítka bývá v takovém stroji hodně dýchavičná.


Jinak ale koncept vypadá více než zajímavě, design je zaměřený na evropské trhy a tomu také odpovídá zpracování. My v redakci doufáme, že se skútr dočká i své produkční podoby.

Video

Yamaha X-Max 250 a 125

Inovované X-Maxy jsou do puntíku inspirované veleúspěšným modelem X-Max 400, který si za rok své produkce získal celou řadu spokojených zákazníků. I jeho mladší sourozenci budou kombinovat sportovní charakter s možností praktického denního užívání stroje. O pohon se budou starat stejné agregáty jako v minulé generaci, tedy kapalinou chlazené čtyřtaktní jednoválce. Ty se vyznačují výbornou jízdní dynamikou, spolehlivostí a úsporným provozem.


V Yamaze zdůrazňují kombinaci sportovního designu a větších kol při zachování velkého užitného prostoru pod sedačkou, kam by se měly vejít dvě menší přilby. Nové modely dostaly i lehčí hliníková kola, která kromě designu přispívají i k celkové dobré ovladatelnosti skútru. Přepracovaná je i palubní deska, která je převzata ze čtyřstovky. nechybí tu samozřejmě ani velké schránky v přední kapotáži, které poberou kromě dokladů třeba i půllitrovou lahev.


Oba stroje budou k dispozici s brzdovým systémem ABS.

Video

Autor: Matěj Oliva