EICMA 2013: SYM Maxsym a Fiddle

Tchajwanský výrobce se nejen na našem trhu celkem zabydlel a předvádí čím dál zajímavější stroje. V Miláně ukázal dva inovované modely z opačných pólů produktové řady.


Sym Maxsym 600 ABS

Nový Maxsym je na první pohled k nerozeznání od čtyřstovky, kterou jsme testovali v létě. Navazuje na její design elegantní přední maskou s moderními prvky, jako je LED osvětlení. Nechybí ani obrovská sedačka se dvěma opěrkami, která nabízí maximální pohodlí, stejně jako velká kapotáž a rozměrný plexištít chránící posádku. Pod sedlo se vejdou dvě plnohodnotné přilby.

O pohon se bude starat kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu 45 koní a objemu 565ccm. Zajímavější je ale točivý moment 47Nm., který by měl dát skútru slušnou dynamiku. O přenos síly se bude starat suchá spojka a variátor.

Podvozek je standardní, vepředu je teleskopická vidlice a vzadu dvojice tlumičů. Vpředu je pak 15“ a vzadu 14“ kolo. Zajímavé jsou brzdy. Vpředu najdeme dva kotouče s radiálně uchycenými třmeny, vzadu pak jeden kotouč. Brzdový systém je nově osazen ABS.

Sym Fiddle III

Předchozí generace modelu Fiddle je nám důvěrně známá, nějakou dobu nám totiž sloužila coby redakční skútr. Jeho nástupce zachovává klasické retro tvary a doplňuje je modernizovanými prvky, jako jsou LED. To nejzajímavější se ale událopod kapotami. Fiddle dostal nový motor o objemu 125ccm s keramickým povrchem válce. Výsledkem je nárůst výkonu z 6,5 na 7,8 kW. To je u tak malého motoru velký úspěch. Točivý moment pak stoupl z 8,3 na 10 Nm.

Motor 150ccm nahradí pro letošek po vzoru konkurence dvoustovka o výkonu 9,5 kW a točivém momentu 12 Nm. Hmotnost 125ccm je 111 kilogramů, dvoustovka váží 116. Podvozek obou strojů je shodný a nezměněný oproti předchozí generaci. Nádrž má objem 6,5 l.

Autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner