S přechodem značky Ducati pod koncern Audi a potažmo VW se začíná mnohem více hovořit i o dosavadním jednostopém programu Audi – e-bike Wörthersee.
Vcelku logické by pak bylo převedení tohoto programu pod křídla motocyklové značky Ducati, která navíc již také jako doplněk nabízí elektrická kola – viz tento článek. Dosavadní koncepty Audi ale nabízejí mnohem víc než pouhý bicykl.
Audi e-bike Wörthersee už je spíš mopedem a obsahuje řadu hodně zajímavých technologií. Tím hlavním je samozřejmě elektromotor s docela slušným výkonem 3 koně. Jezdí na 48V lithium-ionovou baterii s kapacitou 0,53 kWh a díky nepatrné hmotnosti celého mopedu na úrovni 21 kg uděluje velmi slušnou dynamiku. Karbonová konstrukce, chytré spojení šlapek, elektromotoru i klasické přehazovačky spolu s výsuvným sedlem pak nabízejí zajímavou kombinaci.
Na výběr je 6 režimů jízdy: Pure, Pedelec, eGrip, Wheelie, Power Wheelie a Balanced Wheelie. Režim Pure je jízda bez pomoci motoru, v režimu Pedelec motor přidává spolu se šlapáním jezdce a dovoluje dosažení rychlosti až 80 km/h a dojezd kolem 60 km.
V režimu eGrip si jedete jako na motorce a přidáváte „plyn“ klasickou rukojetí. maximálka 50 km/h už tento stroj opravdu řadí do sféry mopedů. Ještě zajímavější jsou ale režimy Wheelie, které jezdci pomáhají zvládnout jízdu po zadním kole, ale zároveň dávají pozor, aby se nepřeklopil na záda.
V duchu dnešní doby se tento e-bike umí přes wifi připojit k vašemu telefonu, zaznamenávat všemožné údaje a třeba i sám zasílat data na Facebook.
Video – Julien Dupont
Autor: FilipT