Aprilia začala naplno těžit ze skupiny Piaggio Group a představila nový cestovní skútr se dvěma motorizacemi o objemu 125 a 300ccm.
Skútr je hodně podobný skútrům řady Gilera Nexus a rozhodně nevypadá špatně -tedy pokud vám vyloženě nevadí, že si váš stroj někdo splete s Gilerou. Těch je u nás stejně jako šafránu, takže parkování vedle Gilery stejně moc nehrozí).
Ačkoliv rozměry skútru nahrávají především cestování, stopětadvacítka bude mít s tak těžkým strojem dost práce, dosahuje legislativního maxima 15 koní. Stopětadvacítka ale bude zajímavá na německém trhu, kde je po maxiskútrech s motorem 125 ccm (na který se vydává řidičák k autu) velká poptávka. A naše legislativa bude tento systém podle všech zpráv brzy následovat.
Mnohem cestovněji bude zaměřená třístovka, ta má motor od Piaggia a měla by dosahovat výkonu 22 koní. To už by mělo velký skútr rozpohybovat na slušnou cestovní rychlost. Chasis skútru je stejné jako u menší 125. Dobré ovladatelnosti by měla pomáhat středně velká kola, díky kterým si skútr zachovává i slušný podsedlový prostor.
Autor: Matěj Oliva