A SPIRIT přebírá Vespu, Piaggio a Gileru

Naše společnost, která je již několik let výhradním dovozcem motocyklů a skútrů Aprilia, Scarabeo (od roku 1999) a Moto Guzzi (od roku 2003), se stává počínaje letošním rokem také výhradním dovozcem značek Gilera, Piaggio a Vespa a nahrazujeme tak našeho předchůdce, společnost Moto Prestige s.r.o.

Od 1.1.2011 tedy zastupujeme jakožto výhradní dovozce pro Českou republiku všechny italské značky jednostopých vozidel, vlastněné a vyráběné koncernem Piaggio Group. Průřez modelovou řadou všech značek včetně letošních novinek představíme na hlavní letošní české motocyklové výstavě MOTOSALON 2011, která se koná ve dnech 3. – 6. března 2011 ve výstavním areálu Praha Letňany. Nabídku značek Piaggio, Vespa a Gilera najdete v nejbližších dnech na webu ASpirit.

Piaggio Group je největším výrobcem jednostopých vozidel v Evropě a patří mezi světové lídry v tomto segmentu. Společnost byla založena v roce 1884 Rinaldem Piaggiem a od roku 2003 je kontrolována průmyslovým holdingem IMMSI SpA vedeným na italské burze, jehož hlavním představitelem je pan Roberto Colaninno, který také působí ve funkcích předsedy představenstva a generálního ředitele Piaggio Group. Rovněž skupina Piaggio Group je kótována od roku 2006 na italské burze.

Kompletní sortiment Piaggio Group zahrnuje skútry, mopedy a motocykly od 50 do 1200 ccm vyráběné pod výše uvedenými značkami a také pod španělskou značkou Derbi. Skupina rovněž vyrábí tří a čtyřkolová lehká užitková a transportní vozidla řady Ape, Porter a Quargo. Skupina Piaggio Group sídlí v Pontedeře (Pisa, Itálie) a má výrobní kapacity po celém světě, s jednotlivými výrobními závody:

Pontedera (Pisa) – zde jsou vyráběny a montovány skútry PIAGGIO, VESPA, GILERA, některé modely skútrů APRILIA a také lehká užitková vozidla PIAGGIO pro evropský trh, dále všechny motory vlastní výroby pro skútry a motocykly; Scorzè (Benátky) – zde jsou montovány především motocykly APRILIA a také většina skútrů APRILIA a SCARABEO; Mandello del Lario (Lecco) – kompletní montáž motocyklů MOTO GUZZI, včetně motorů; Martorelles (Barcelona, Španělsko) – montáž a výroba motocyklů a skútrů DERBI; Baramati (v indickém státě Maharashtra) – montáž tří a čtyřkolových užitkových vozidel PIAGGIO LTV pro indický trh; Vinh Phuc (Vietnam) – montáž skútrů VESPA pro místní trh a oblast ASEAN.

Piaggio Group vlastní také 45% podíl v joint-venture se sídlem v Číně (Foshan, provincie Guangdong), kde jsou vyráběny některé modely skútrů APRILIA, PIAGGIO a SCARABEO. V roce 2009 prodala skupina Piaggio celkem 607.700 vozů po celém světě (skútry, motocykly a tři/čtyři-kolová užitková vozidla), z toho 410.300 skútrů a motocyklů, a 197.400 užitkových vozidel.

Konsolidovaný obrat Piaggio Group činil v roce 2009 1,486.9 mil. EUR, zisk před zdaněním 74.1 mil. EUR (+24.3% oproti roku 2008), čistý zisk 47.4 mil. EUR (+9,4% v porovnání s2008). V roce 2009 skupina Piaggio Group investovala 93.8 mil. EUR, především do nových průmyslových podniků v Asii, Vietnamu a Indii. Skupina rovněž investovala do obnovy a vývoje všech vlastněných značek, zejména s ohledem na technologické inovace a hnací ústrojí se zaměřením na ekologicky udržitelný rozvoj (včetně nových hybridních a dual-palivových systémů) s důrazem na snížení spotřeby paliva a emisí.

Motorsport hraje zásadní roli pro výrobu motocyklů skupiny Piaggio Group, vlastnící tradiční značky, které si vysloužili čestné místo v dějinách mezinárodních motocyklových závodů, díky celkem 90 titulům v mistrovstvích světa (44 pro Aprilii, 20 pro Derbi, 14 pro Gileru, 14 pro Moto Guzzi) a více něž 500 jednotlivým vítězstvím v Mistrovství světa silničních motocyklů Grand Prix a WSBK.

V roce 2009 dosáhly značky APRILIA, GILERA a DERBI vynikajících výsledků ve třídách 125 GP a 250 GP s konečným ziskem 3 titulů v kategoriích jezdců a konstruktérů. V tomto roce také prokázala značka APRILIA svůj potenciál při vývoji vysoce výkonných produkčních motocyklů neuvěřitelným debutem v Mistrovství světa Superbike s novým modelem Aprilia RSV4: během jeho první sezóny Max Biaggi získal 1 vítězství a celkem 8x stanul na stupních vítězů.

V uplynulé sezoně 2010 proměnila APRILIA svůj potenciál v nadvládu šampionátu WSBK ziskem všech titulů v celém šampionátu (Max Biaggi – jezdec, APRILIA RSV4 Factory – motocykl, Aprilia Alitalia Racing – tým).

Autor: ASpirit