Řada Speedfight už přes deset let udává směr na poli sportovních skútrů (viz test předchozí generace) a na její design už se pokusila navázat celá řada dalších značek. Tento Francouz ale stále ještě má něco navíc, co jinde nedostanete. Stále dokazuje, že jednoduchý skútr střední cenové třídy může být dokonalý, může vypadat dobře a perfektně fungovat.
Design, o ten tu jde především. Jasně, už jste asi viděli řadu podobných strojů s protáhlými světlomety, ovšem u SpeedFightu jde hlavně o detaily. Kola se zdvojenými loukotěmi těsně lemovaná dvojicí blatníků, přední průduch nad světly ve tvaru klínu a hlavně zadní průduchy vedle sedla, to vše prozrazuje, že design a konstrukce vznikaly ve stejné francouzské dílně. A samozřejmě také velmi slušné zpracování a loga se peugeoťáckým lvíčkem na přístrojovce a na přední kapotě.
Prošívané sedlo červenou nití, přehledná modře podsvětlená přístrojovka kombinující analogový tachometr a digitální palubní počítač a hlavně perfektní zpracování prozrazují evropský původ. A to i přesto, že samotný stroj také sjíždí z výrobní linky v Číně a do Evropy putuje lodí. Vyšší třídu prozrazují třeba detaily jako otevírání podsedlového prostoru pomocí klíčku zapalování či jednostranně zavěšené zadní kolo.
Pod sedlem je hodně místa a vejde se sem i větší přilba či pořádný nákup. Uzávěr tankování je mezi pod samostatným krytem nohama. To je příjemné, obvykle se u podobných skútrů nechává závěr tankování vzadu pod sedlem a věci v zavazadlovém prostoru pak často načichnou benzínem. Na sportovní notu hrají i děrované plechy na podlážce – zaručeně neklouzavé řešení se sportovním nádechem. Skútr patří mezi menší stroje, přesto se v pohodě svezeme i my dlouháni, jen jsem musel dávat pozor, abych kolenem nestrkal do klíčku zapalování, který je trochu „na ráně“.
Variátor je nastavený na poměrně vysoké otáčky a nechá motor pořádně roztočit, než zabere, pak ale slušně zatáhne a ručička tachometru se v pohodě vyšplhá na stovku – i když reální hodnota podle GPS byla jen lehce přes devadesát, i tak to stačí i na přesuny po dálnici, kde vás nebudou tlačit kamiony před sebou. Spotřeba nám ukázala slušný průměr 2,6, starší konstrukci motoru prozrazuje pouze našlapovací páka – u moderních skútrů už tento doplněk pomalu mizí, na druhou stranu majitelé starších mašin s unavenou baterií si jej nemohou vynachválit. Naopak na moderní strunu hrají diodová světla a přední směrovky zakomponované do boků přední kapotáže. Skútr je při pohybu ve městě hbitý a zamilujete si hlavně velmi slušné odpružení. Dokonale požírá hrboly a je o třídu výš než podobné skútry méně slavných značek.
Kapitolou samu pro sebe jsou sportovní brzdy. Peugeot SpeedFight má nádherně jedovatou kombinaci předního radiálního brzdiče a zadní kotoučovky a brzdí vez nadsázky jako sportovní motorka. Brzdy dávají přesnou odezvu a vždy víte, kolik toho přední kolo ještě snese a kdy už se blíží zablokování zadní brzdy a můžete si ta dopřát krásně agresivní jízdu mezi auty. Jen pozor, když tuhle mašinu půjčíte manželce, naučte ji předtím účinně brzdit.
A jaký byl náš celkový dojem z Peugeotu SpeedFight? Je to sportovní stopětadváca, kterou si koupí příznivci pěkného designu a kvality zaručení známou značkou a užijí si svezení se sportovním nádechem. Díky nízké hmotnosti 110 kg nabízí v této třídě nadprůměrnou ovladatelnost a výborné odpružení pro jízdu po městě.
Technické údaje a aktuální cenu najdete pod tímto odkazem.
Autor: FilipT, foto: Jan Altner