Až doteď jsem v článcích stále dokola vysvětloval, že Kymco je tchajwanská a ne čínská značka a že to je nebetyčný rozdíl. Ovšem po návštěvě technického školení, které pro dealery uspořádala společnost MSA zajišťující zastoupení této značky pro Německo a ČR, se pro mě Kymco stává německou značkou.
Tak moderní a bezchybný systém zajištění obchodních i servisních služeb a zásobování náhradními díly je zkrátka možný jedině v Německu a lidé v MSA svým službám natolik věří, že si klidně pozvali na technické školení pro dealery i novináře. Měli jsme tak možnost napřímo sledovat komunikaci mezi dodavatelem mašin této značky a lidmi, kteří je pak na našem trhu dodávají a servisují. Zopakovali jsme si společně s českými servismany základy elektrotechniky a práce s osciloskopem, dozvěděli se řadu zajímavých tipů ohledně údržby variátoru a spojky. Hodně na mě zapůsobilo, že i lidi, co se u Kymca starají i o marketing a prodeje, mají perfektní technické znalosti a zkušenosti. Taky obecný duch, ve kterém bylo školení vedeno, se točil výhradně kolem spokojenosti zákazníka.
Absolvovali jsme také malý náhled do systému objednávek a reklamací a dnes už mám naprostou jistotu, že když jsem před lety doporučil kamarádce menší postavy koupit stopětadvácu Kymco Zing, udělal jsem určitě dobře. Německé heslo „ordnung ist ordnung“ překládané do češtiny švejkovským „pořádek musí bejt“ je jistotou, že celé organizace systému prodeje, servisu i dodávky náhradních dílů ošetřuje i ty nejzapeklitější případné nedostatky a žádný zákazník neskončí ve slepé uličce. Technici pracující podle českých manuálů, dokonalý systém dodávek v češtině i řešení záručních otázek, to všechno pod zárukou velké německé firmy, zkrátka český zákazník Kymca si rozhodně nemusí stěžovat, že u nás není vlastní zastoupení pro ČR.
Taky po návštěvě centrálního skladu pro Německo a Českou republiku můžu potvrdit, že u Kymca žádného kostlivce ve skříni neschovávají. Dostupnost valné většiny dílů do druhého dne (jen u speciálních položek dovážených až z Tchajwanu do dvou týdnů) hlídá informační systém, všechno je na čárové kódy a všude je pro našince až děsivý pořádek, a přitom se tu každý den otočí několik kamiónů a rozvážková služba sem zajíždí prakticky neustále.
Z Weidenu, což je od našich hranic jen pár desítek kilometrů, jsem odjížděl s hodně dobrým pocitem a Kymco už pro mě asi navždy bude německá značka. S takovým přístupem a smyslem pro detail jsem se opravdu setkal jen vloni v továrně BMW v Berlíně. Je jen obrovská škoda, že MSA zatím stále nezískala také zastoupení korejské značky Hyosung pro český trh. I o tuto značku se totiž pro Německo stará a tyhle levnější mašiny my se na Českém trhu určitě ujaly, i přes pošramocenou pověst způsobenou dosavadními pokusy o vlastní české zastoupení.
Autor: Filip Tichý, foto: Matěj Oliva