Vyhřívané oblečení Exo 2

Letošní zima nadělila sníh zatím jen vysoko v horách, obden se ukáže i sluníčko, silnice nejsou zaštěrkované. Takže se dá nádherně jezdit – že už je na to moc zima? Technika je mocná čarodějka a na všechno s dá vyzrát…

Na rozdíl od jižních zemí není motosezóna v ČR tak dlouhá a je třeba urvat každou chvilku, kdy ještě jde jezdit. A pokud si pořídíte vyhřívané rukavice, vestu a vložky do bot, prodloužíte si pohodové ježdění nejméně o měsíc a život bez nich si už nebudete umět představit! Možná tomu nevěříte, když si teď tahle slova čtete v teple od klávesnice, ale zkuste vytáhnout stroj a dát si půl hodinovou projížďku v pěti stupních, pak budete vidět věci jinak. Vzpomeňte si na tento článek, až budete někde prokřehlí na podzimní vyjížďce, výpravě na Elefanty ale třeba i na lyžích nebo vánočních trzích.

V dnešní recenzi se podíváme na kombinaci vyhřívaných doplňků v tom nejlepším provedení BEZ ODPOROVÝCH DRÁTŮ, které k nám dováží společnost Sensormet. Vyhřívané doplňky značky EXO2 totiž používají polymer FabRoc, který vypadá jako silná plastová fólie a po zapojení do obvodu stejnoměrně hřeje po celé ploše. Funguje stále stejně, i když ho natrhnete, ohnete nebo třeba kus ustřihnete! A navíc ho můžete po sezóně klidně celý šoupnout do pračky. Na konci loňské zimy jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli, že to funguje ještě mnohem líp než stávající systémy s namotaným topným kabelem. Pro vyhřívání rukavic je pak tento materiál upraven do tkaniny ThermoKnitt.

Vyhřívané vložky do bot HeatSole

Nohy většinou zmrznou jako první. A ten nádherný pocit, když si pod studenýma nohama „zatopíte“ a znovu si začnete zimní jízdu užívat, opravdu stojí zato. Přitom se nám ani jednou nestalo, že by teplo začalo být nepříjemné a měl bych pocit příliš teplých nohou, vložky si totiž udržují teplotu kolem 45 stupňů.

Výše zmíněné bezkabelové řešení s polymerem umožňuje po zakoupení oříznout vložku přesně podle velikosti a tvaru bot. Díky tomu vložky hřejí i na špičkách prstů, kde to je nejvíc potřeba. Baterii s regulací si upevníte na pásek nebo ještě lépe na okraj motocyklových bot a můžete vyrazit. Jedinou nevýhodu pocítíte, pokud máte boty hodně natěsno -většinou to lze vyřešit vyjmutím původní vložky bot, ale narazili jsme i na krosky, které měly svoji vložku pevně nalepenou a tepelná vložka už se nevešla.

Zatímco ostatní vyhřívané doplňky lze připojit na baterii skútru, tažení kabelů přes celé tělo až do bot by bylo přeci jen moc dlouhé, takže vložky jsou napájené jen z li-ion baterií. S udávanou dobou výhřevu 5 hodin by ale měly v pohodě stačit i na celý víkend, pokud si je občas vypnete a budete je zapínat jen když začnou zábst nohy.

Vyhřívaná vesta StormRider

Pokud chcete vyrazit na silnici, kde se nehýbete tolik jako v terénu, můžete se navléct třeba do deseti vrstev, stejně vám bude za dvacet minut rychlejší jízdy pořádná zima. Dvakrát jsem to vyzkoušel po cestě na Elefanty, fyziku prostě neukecáte a ztráty při okolních teplotách pod nulou prostě vaše tělo nemá šanci vyrovnat. Od toho jsou tu vyhřívané vesty, které teplotní rovnováhu vcelku slušně udrží a zároveň zamezí zapaření pod mnoha vrstvami neprodyšného oblečení.

Vesta s plošným topným polymerem má dva způsoby napájení – buď z baterie v kapse, kdy hřeje jen zadní dolní část, takže máte teplo na ledviny, nebo ji lze připojit k 12V okruhu motorky a zapojit i ohřev na přední straně a horní část zad. Jen si musíte ověřit, že máte dostatečnou rezervu v kapacitě alternátoru. K vestě přitom dostanete napájecí kabel s zabudovanou pojistkou 10 A, takže motorce by nemělo nic hrozit. Odběr činí 34 Wattů, to by měla každá větší mašina s udržovanou baterií vcelku v pohodě zvládnout.

Vesta se v topných segmentech zahřívá na 50 stupňů a v nabídce je i regulátor na 9 stupňů výhřevu, v pohodě se ale dá vystačit s tím, že si ji prostě zapnete, když vám je zima. Velkým plusem přitom je, že vesta nahradí několik vrstev oblečení, takže můžete cestovat vcelku nalehko a s prodyšným oděvem – nejlépe goretexem – se při zastávkách nezpotíte.

Vyhřívané rukavice StormShield

Jde především o kvalitní motorkářské rukavice s vysokou mírou bezpečnosti, Jsou z Cordury, navíc na exponovaných místech překryté silnou kůží. Oceníte je při jízdě na motorce, která nemá vyhřívání rukojetí, ruce totiž v zimě na silnici vystydnou téměř okamžitě. Na rozdíl od vyhřívaných rukojetí hřejí na horní straně prstů. No a samozřejmě je s akumulátorky užijete i třeba na lyžích, kde se dobrá ochrana rukou taky může hodit.

Rukavice můžete přes kabely v rukávech napojit na vyhřívanou vestu nebo rovnou do zásuvky skútru, celkem mají odběr 2 x 0,6A s odporem 34 W. Při provozu na akumulátorky vydrží zhruba stejně jako vložky do bot

Shrnutí

Všem produktům jsme dali důkladně do těla a otestovali je dokonce i nedobrovolným výletem po zádech do zamrzlého potoka. A následující dvouhodinová projížďka po krajině byla myslím tím nejlepším důkazem, že tyhle věci fungují, bez vyhřívaných věcí by to byla konečná. To samé platí pro silniční turistiku – když jsme plni nadšení poprvé vyrazili na Elefanty a na dvousetkilometrovou trasu si vybrali pitbajky, jen se závistí a na kost zmrzlí jsme sledovali kolegu s testovací sadou Exo 2, jak si příjemně vyhřátý sesedá z motorky.

Každému doporučuji si na tento článek vzpomenout, až budete někde pořádně vymrzlí na výletě, nebo podzimní či jarní vyjížďce na motorce. Jasně, speciální produkty Exo 2 pro motorky nejsou zrovna levné, ale dokážou prodloužit sezónu, zpříjemnit zimu a asi taky ochránit zdraví – je jen na vás, na kolik si to vše ceníte. Rešení bez odporových drátů má řadu výhod a možnost přímého připojení k baterii motorky je výborný nápad, díky kterému se nemusíte starat o nabíjení a výdrž baterií na cestách.

Autor: FilipT, foto: Matěj Oliva