Po úspěšném dvouletém redakčním testu čínského Maxonu jsme se letos rozhodli otestovat něco z luxusnější strany nabídky a vzali jsme si do vínku loňský model Vespa LX 125. Ten letos nahradila Vespa Primavera, model LX ale zůstane ještě nějakou dobu paralelně v nabídce a proto nebude od věci si ho tak trochu prověřit.
Vespa s tříventilovým motorem 125ccm nás uchvátila už při prvním testu a bylo jasné, že volba padne právě na tento stroj. Nový motor, luxusní značka, speciální konstrukce se samonosnou karoserií, klasická barva, prostě co víc si přát. Skútr jste ostatně mohli vidět už na výstavě Motosalon v Brně.
Motor má 11,6 koní a Vespu dokáže na rovině rozpohybovat až na 110, ale to už je celkem za limity podvozku s malými koly. Jinak je to zkrátka klasika, přední tažná kyvka má svá úskalí ale i nesporné výhody, stejně jako samonosná plechová karoserie, která je téměř nezničitelná. Držte tedy palce, aby sezona ve znamení Vespy LX proběhla v klidu.
Zajímavý údaj, který nám tak trochu komplikuje práci, je servisní interval. Ten je stanoven na 10 000 km, nebo jeden rok. No a abychom najezdili za rok 10 000, tak bychom se museli zatraceně snažit, ale kdo ví… Jinak je LX prakticky bezúdržbový stroj, motor plněný vstřikováním startuje kdykoliv a za jakékoliv teploty. Nechybí ani praktická stránka v podobě podsedlového prostoru velikosti otevřené přilby a schránky před koleny jezdce. Vespa LX má dokonce i imobilizér.
Během roku s Vespou absolvujeme několik akcí, tou první bude Skútrfest v OC Šestka, který začíná jíž tento pátek. Nebudou chybět ani postupné recenze a testování příslušenství. Ostatně nechte se překvapit!
Autor: Matěj Oliva