Sym z Milána

Na největší evropské výstavě motocyklů a skútrů samozřejmě nemohl chybět SYM, který každý rok přesvědčuje veřejnost o svých kvalitách. Nechybí nové technologie ani zajímavý design, letos navíc Sym přišel s velkým objemem a dostal se tak mezi producenty opravdových maxiskútrů.

Maxsym 400 a 600i

Maxsym 400 jsme viděli už před rokem, letos jsme se dočkali ještě znatelného navýšení objemu čtyřtaktního, kapalinou chlazeného jednoválce. První, co vás ale zaujme, jsou opravdu úctyhodné rozměry. Ty zajišťují dostatečné pohodlí pro jezdce i případného spolujezdce, oba mají k dispozici prostorné a dlouhé sedlo, které jim nabízí pohodlnou jezdeckou pozici. Pod ním je velký zavazadlový prostor, který pojme bez problémů dvě přilby a ještě něco navíc. Nechybí ani přihrádka v přední části kapotáže.

Přední kolo Maxsymu je 15“, zadní pak 14“. Přední kolo tlumí klasická teleskopická vidlice, zadní je na jednostranné kyvce s centrálním tlumičem. Hodně zajímavé jsou brzdy, ty mají na přední vidlici radiální zavěšení, což se u skútrů vidí opravdu velice zřídka. K tomu ale samozřejmě nechybí systém ABS. O ceně můžeme zatím jen diskutovat, stejně jako o dostupnosti na našem trhu.

Joymax 300i

Okolo povedené kapalinou chlazené třístovky postavil Sym další zajímavý stroj jménem Joymax. Ten je na rozdíl od CityComu zaměřený více univerzálně a nesoustředí se jen na město. Problémem by neměl být ani delší výlet, nebo dovolená. Té nahrává i velký zavazadlový prostor, kterému pomohla menší kola. Kapotáž se chlubí novými aerodynamickými řešeními, které maximálně chrání jezdce i spolujezdce. Použity jsou samozřejmě i LED, ať už v blinkrech, zadních světlech nebo jako parkovačky.


Kromě těchto dvou novinek ukázal Sym v Miláně i kompletní modelovou řadu včetně elektroskútru. Nechybí zajímavá alternativa pro kurýry v podobě skútru osazeného objemným přepravním boxem.

Autor: Matěj Oliva