Srovnávací test Quadro vs MP3 vs Tricity vs Metropolis

Během nedělního odpoledne se na skútrové testovací dráze jarní výstavy Motosalon sešla jedinečná čtveřice tříkolových skútrů. Všechny tříkolové modelové řady, které jsou na českém trhu! Takové situaci se nedalo odolat, hned jsme svolali všechny redaktory a celou tříkolovou čtyřku jsme vytáhli na společnou projížďku. A jaké jsou dojmy z přímého srovnání?

Všechny tyto tříkolové skútry jsme již protáhli samostatným redakčním testem. Třístovka Piaggio MP3 Yourban ve srovnávacím testu, velká čtyřstovka Peugeot Metropolis v Brně, s tchajwanským Quadrem 350D dokonce na sněhu a v Amsterodamu jsme zase vyzkoušeli Yamahu Tricity.

Dnes si je můžeme vyzkoušet všechny najednou, a je to zajímavé srovnání. Až na stopětadvacítkovou Yamahu jsou to větší objemy, na tom ale z hlediska legislativy nezáleží – mají tři kola a pedál brzdy, proto je lze řídit jen s řidičákem na auto.

Yamaha 125 Tricity

Yamaha 125 Tricity je stopětadvacítka s výkonem 11 koní a provozní hmotností 152 kg, ve srovnání s ostatními maxiskútry ale působí neskutečně lehce a obratně. Systém naklánění přední nápravy neklade řádný odpor a v pohodě dokáže překonat i vyšší obrubník.

Jen vyjedete na magistrálu, zjistíte, že by se ještě pár koní pod kapotou hodilo, na dálnici to prostě není. Ovšem z pohledu prodejní ceny 100 tisíc korun jde o jednoznačného vítěze dnešní projížďky – u ostatních si ještě připlatíte skoro jednou tolik.

Piaggio MP3 300 Yourban

Piaggio MP3 300 Yourban je i přes vyšší provozní hmotnost 226 kg neskutečně obratný a jeho zavěšení předních kol dává asi nejvíc jistoty ze všech testovaných tříkolových skútrů. Aby ne, vždyť také Piaggio s tímto konceptem přišlo jako první a zavěšení neustále vylepšuje. Yourban se ve městě uplatní stejně dobře jako Tricity, ale díky výkonu 22,5 koní se třístovka stejně jistě dokáže prohnat i po víceproudých silnicích a ani na dálnici se n ním nemusíte bát.

V dnešní společné projížďce jednoznačný vítěz pro delší každodenní dojíždění do práce. Jako jediný také umožňuje při příjezdu na křižovatku tlačítkem aretovat naklánění, takže můžete zůstat stát bez dávání nohou na zem, podvozek se po rozjezdu zase automaticky odemkne.

Quadro 350D

Quadro 350D používá jednodušší systém zavěšení předních kol, v rámci kterého je naklánění řešené pneumaticky společně s odpružením. Díky tomu má relativně nízkou pohotovostní hmotnost 208 kg, ovšem naklápění do zatáček jde trochu víc ztuha než u předchozích dvou modelů. To se ještě zvýrazní, když před zatáčením vezmete za přední brzdu a celý předek trochu ztuhne, také při přejezdech obrubníků je třeba dávat o něco větší pozor, přední kola jsou propojená „nápravou“.

Na druhou stranu tento systém zavěšení působí nejrobustněji a nemusíte se bát, že kolo jednou urazíte o propadlý kanál. Quadro jezdí s trochu hrubším jednoválcem 346 ccm o výkonu 27 koní a má celkově trochu širší stavbu než třeba Yamaha a Piaggio, pocitově proto víc láká na delší cesty než na proplétání ve městě.

Peugeot Metropolis 400

A to platí i pro Peugeot Metropolis 400, tohle už je nefalšovaný maxiskútr s provozní hmotností přes 270 kg a bylo by škoda ho denně trápit v centru města. Mnohem víc se mu bude líbit na delších cestách, kde vynikne jeho dobrá ochrana před nepřízní počasí a mohutný výkon 37 koní. Mohutný zátah čtyřstovky se uplatní i na dálnici, kde máte díky velkému plexištítu pohodlí jako na cestovní motorce.

Systém zavěšení předního kola je dost nízký, takže nějaké výjezdy přes obrubník mohou občas trochu „zadrhnout“, ve vyšších rychlostech ale funguje bezchybně. Metropolis také zaujme své okolí výrazným designem s francouzským stylem, takže pokud hledáte něco extra a rádi si připlatíte za výjimečnost, u tohoto Peugeotu to rozhodně najdete – a ani u téhle nadupané čtyřstovky nemusíte mít řidičák na motorku…


Autor: FilipT, foto: František Chobot