Když začal dlouhodobý test, slíbili jsme, že se pokusíme skútr maximálně vytěžovat ve všech možných situacích. No a vzhledem k tomu, že jsme ho využívali jako pitbike na závodech WSBK v Brně, naskytla se možnost vzít ho přímo na závodní dráhu, po které se ten víkend proháněl Max Biaggi, nebo Carlos Checa.
První historka se váže už k cestě do Brna, kdy skútr na vleku dostal dost zabrat a rány byly dokonce takové, že se nám uvolnila ucpávka ve výfuku. Výsledkem je přijemný bublavý zvuk a trochu lepší odezva na plyn, ale zpět na okruh. Po sobotních kvalifikacích jsme měli možnost projet se po závodní trati a rozhodně to stálo za to.
Pokud se vám někdy něco takového poštěstilo, určitě budete souhlasit, že se jedná o neopakovatelný zážitek, i když jsme jeli jen na čtyřtaktní 125ce. To znamenalo, že jsme skoro celý okruh mohli projet na plný plyn a užívat si náklony na hladkém asfaltu. Podvozek tu pracoval výborně a dobře si vedly i sériově obuté gumy. No a protože skútr už má přes 1000 km, mohli jsme si dovolit i parádičky, jako je jízda po zadním. Na to musíte Maxon sice trochu přemlouvat, ale jde to.
Zanedlouho nás čeká další garanční prohlídka a chystáme se také na nějaký delší výlet, takže sledujte Skútrmánii a dozvíte se více.
Autor: Matěj Oliva, Foto: Ing. Václav Duška