Češi přestali tolik nakupovat slabé skútry a přecházejí na silnější. Prodej mopedů a skútrů do 125 kubíků se zvýšil o třetinu. Může za to rozšíření řidičského průkazu. Od 19. ledna budou mít majitelé řidičáku na osobní auto možnost řídit místo „padesátky“ skútru až „stopětadvacítku“.
Dosud bylo možné s běžným řidičským oprávněním skupiny B řídit jen motocykly do 50 kubíků s rychlostí do 50 km/h a na silnější stroje museli zájemci absolvovat další kurz. Nově bude možné základní řidičák použít i pro řízení skútru s automatickou převodovkou do 125 kubíků.
Zvýšený zájem o motocykly v kategorii do 125 ccm se začal projevovat zejména v druhé polovině roku a podle prodejců bude pokračovat i letos. Prodej „padesátek“ naopak za 11 měsíců loňského roku klesl o 28 procent. V loňském roce jsme zaznamenali značnou změnu poměru v prodeji padesátek a stopětadvacítek. V jiných letech byl tento poměr zhruba 4:1 ve prospěch padesátek, teď se téměř blíží číslu 1:1. A očekáváme, že letos se jednoznačně tento poměr otočí ve prospěch stopětadvacítek, uvedl obchodní zástupce značky Kymco Petr Veruněk.
Kymco, která se specializuje právě na skútry a čtyřkolky, proto od letoška omezila nabídku strojů do 50 ccm a naopak ve třídě 125 ccm sortiment posílila a uvedla na český trh všechny vyráběné modely, kterých je celkem deset. Na změnu se přichystala i jednička na tuzemském motocyklovém trhu Honda. Ta již loni podle mluvčího Petra Hubáčka zvýšila prodej skútrů o více než 27 procent. Nežhavějším adeptem je v tomto případě nejprodávanější skútr na českém trhu, model PCX125, který loni zaznamenal prodej 520 kusů, dodal Petr Hubáček.
Celkový prodej motocyklů na českém trhu v loňském roce klesal. Od ledna do listopadu se snížil o osm procent na 14 905 strojů.
Autor: iDnes