Řemeny na skútrech a interval výměny.
Délka výdrže řemenů je různá, závisí jak na podmínkách provozu, tak na konstrukci i namáhání skútru. Dá se říct, že průměrná životnost většiny řemenů na sériovém motoru je kolem 10 tis km. Jsou ale případy, kdy řemen odchází již v 5tis, nebo naopak vydrží i přes 30,000 km. Životnost řemene se dramaticky zkracuje u tuningových motorů, například pro sportovní sedmdesátku počítejte s intervalem výměny kevlarového řemene kolem 5 tisíc km.
Vždy je potřeba udržovat prostor variátoru v čistotě a zamezit nadměrnému vnikání prachu, což si samozřejmě odporuje s potřebou chlazení vario prostoru, které je u tuningových motorů třeba řešit. Vyřešit se to dá montáží filtru, případně molitanové vložky, která se vloží do sání chladícího vzduchu variátoru. U sériových motorů tato potřeba odpadá a doporučujeme zachovat nastavení z výroby.
V servise samozřejmě stav řemenu kontrolujeme při každé opravě, pro Vaši představu je tu obrázek, na kterém poznáte, kdy už je nejvyšší čas na výměnu. Boky jsou opotřebované a z řemene lezou nitě. Zde už je třeba jednat rychle a s výměnou neotálet, jinak by Vám mohl prasknout, což sice většinou nic nepokazí, ale bývá problém kousky řemene ze všech částí prostoru variátoru dostat a v neposlední řadě musíte skútr dopravit domů.
Autor: Scootland.cz