Quadro 350 D v zimním testu

Jak jste si určitě stihli všimnout, na letošní zimní sraz Elefantentreffen jsme vyrazili na skútru Quadro 350D v zimní výbavě. V rámci cesty jsme samozřejmě provedli důkladný test a vy si ho teď můžete v klidu a teple přečíst.


O Quadru toho bylo napsáno dost, takže jen pro rekapitulaci: Pod kapotami je osvědčený kapalinou chlazený jednoválec, který dokáže Quadro rozpohybovat na rychlost nějakých 120 km/hod. Vepředu je nádherně jednoduchá technologie hydraulicky propojených ramen, která umožňují luxusní náklon 45 stupňů. Na všech kolech je brzdový kotouč, brzdy můžete ovládat páčkami nebo pedálem pod pravou nohou (a díky tomu lze tento maxiskútr řídit jen s řidičákem na auto). Pravá páčka brzdí předek, levá páčka a pedál všechna kola. A to se na sněhu hodí.


Oproti konkurenci tu trochu chybí elektronické uzamčení přední nápravy, ta se zamyká pákou, která zároveň zatáhne ruční brzdu. Na křižovatkách tak musíte pěkně po staru s nohama na zem, a nebo trefit ten správný rovnovážný bod, kdy mírný odpor hydrauliky ještě udrží stroj ve vyrovnaném stání. Jinak ale zavěšení pro zimní jízdu nemá chybu.


Zimní obutí

Na našem Quadru byly obuty zimní pneumatiky Heidenau, které nám speciálně pro náš test připravil dovozce Quadra – společnost MSA, která je má zároveň v nabídce. Nebylo to ale jen tak, protože zimní gumy mají trochu jiné rozměry, než ty, které jsou na motorce obuté na léto. U našeho testovacího stroje jsme to řešili dodatečným zápisem do techničáku, do budoucna by ale varianta zimních pneumatik měla být v TP automaticky.


Kromě zimních gum jsme na Quadro přidělali ještě vyhřívané rukojeti Speeds. Teď už ale k jízdě. Před cestou jsem byl trochu nervózní z toho, jak se bude tříkolka chovat. Byly tu dvě varianty, buď bude bez problémů fungovat, nebo začne předek na sněhu nekontrolovatelně ujíždět a bude se řídit hůř než klasický skútr. Dokonce jsem pár desítek minut i studoval Youtube a hledal nějaká videa.


Všechny obavy se naštěstí ukázaly jako zbytečné, protože nic, co by fungovalo na sněhu tak dobře, jsem neřídil. Tříkolka sice nedává bůhvíjakou odezvu od řízení, ale to vám může být celkem jedno, protože dvě přední kola obutá v zimních gumách prostě neujedou, neujedou a neujedou. Zkoušeli jsme to na každém povrchu od suché silnice až po ujetý sníh. To je snad jediný povrch, kde byla nějaká legrace, ale když už se mi konečně povedlo dostat do smyku, Quadro se prostě jen celé odsunulo a jakmile zase chytlo trakci, jel jsem zase jako po kolejích. Stejně to funguje všude, včetně pověstné vracečky pře Vimperkem.


Jediné, co Quadru pro zimní radování chybí je ABS, to se zatím ještě pro tříkolky nepodařilo vyvinout, logicky je to úplně jiná oblast než ABS pro jedno přední kolo. Nakonec ale vlastně není zase tak moc potřeba, ani na sněhu a na ledu totiž nemají kola kam ujet. I když zmáčknete brzdy na plno, maximálně zablokujete některé z kol, pořád ale máte tři pevné body, na kterých stojíte a Quadro nemá kam ujet. Nic se nestane ani když se leknete a „zašlápnete“ brzdy, prostě tenhle skútr nepřekvapíte.


Zkoušeli jsme i malý offroad, kde jsme při traverzování svahu mohli vyzkoušet, jak moc se dokáže přední náprava křížit. Výsledek můžete vidět na fotkách a ač to neradi přiznávali, tak quadro udělalo dojem i na jezdce na endurech☺


Výsledek testu je tedy jasný. Pokud chcete jezdit bezpečně a pohodlně na každém povrchu, pořiďte si Quadro. Funguje perfektně na jakémkoliv povrchu od sucha po rozbředlý sníh. Navíc na tříkolku moc nežere, při cestě na sraz jsme se pohybovali pod čtyřmi litry na sto. To je vzhledem k cestě „pořád plnej“ velmi slušné. Zkrátka jízda v zimě nemá na Quadru chybu, snad jen vysvětlování při každém zastavení všem okolo, co to vlastně je.

V čem jsme testovali

Revit Defender

Sadu Defender od Revitu už máme nějaký pátek a je prověřena už i loňskými Elefanty. Tepelnému komfortu na motorce pomáhá zimní vložka a proti sněhu a vodě zase membrána Gore-tex, pod bundu už stačila jen mikina a cesta v teplotách pod nulou nebyla sebemenší problém.

Přilba LS2 Ride

I přilbu LS2 Ride už jsme na Elefantech měli a fungovala bez problémů. Díky úzkému límci do ní nefouká, ale zároveň se nemlží. Nechybí ani sluneční clona. No a za cenu něco přes tři tisícovky není co řešit. Více o přilbě zde.

Autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner