Pro znalé bude tento článek asi poněkud nezajímavý, ale pro zájemce o nějaké to popojíždědlo by měl být velice důležitý. Pokusím se Vám představit nejdůležitější výrobce skútrů ze všech koutů světa a všech cenových kategoiích. A začneme u země skútrům zaslíbené – Itálie.
Vespa
Žádná jiná značka si nezaslouží být na prvním místě. Mluvíme o jednom z nejtradičnějších výrobců, s opravdu dlouhou historií. Konec konců první skútr vyráběný ve velkých sériích nesl právě značku Vespa. Dnes se Vespy vyznačují především elegantním retro designem, kvalitními materiály a zpracováním. Obojí je bohužel vykoupeno vysokou pořizovací cenou.
Piaggio
V současné době nese tento název jakýsi koncern Piaggio group, pod který spadá mimo jiné MV Agusta, Gilera a výše zmíněná Vespa. Skútry od Piaggia jsou neméně kvalitní, nicméně zaměřují se především na kubatury od 125ccm výše a jsou obdařeny spíše modernějším designem. Nebojí se ale ani experimentů například v podobě tříkolového modelu MP3, který je v současné době v nabídce i jako Hybrid.
Gilera
Jedná se rovněž o italskou značku z koncernu Piaggio. Na rozdíl od výše zmíněných značek se Gilera zabývá výrobou opravdu sportovních skútrů s moderním designem a špičkovými komponenty. Zároveň zde mluvíme o výrobci nejsilnějšího skútru v podobě modelu Nexus 800. Mnohem populárnější jsou ale modely Runner v několika objemech od 50 do 200ccm.
Aprilia
Tato značka je známa především svými sportovními modely SR. Stejně jako Gilera sází aprilia na špičkové komponenty a techniku, i když v dřívějších letech byly jízdní výkony asto vykoupeny spolehlivostí. Portfolio Aprilie je opravdu široké a najdete zde sportovní padesátku, městskou 125 pro mladé, cestovní řadu Atlantic, nebo elegantní retro v podobě modelu Scarabeo. Vše samozřejmě zabalené do zajímavého italského designu.
Ostatní
Itálie je opravdovou Mekou skútrů a najdeme zde několik dalších značek, které jsou ale na našem trhu zastoupeny zpravidla jen individuálním dovozem, popřípadě velice sporadicky. Bývají pak velké problémy s náhradními díly a servisem. Je to například značka Italjet, nebo Malaguti, u kterého se ale začíná blýskat na lepší časy a možná tyto sportovní stroje zase uvidíme v našich městech.
Autor: Matěj Oliva