Představení značek – Díl II. Japonsko

Ucpané ulice Tokia donutili Japonce využívající každou volnou minutu sáhnout po skútrech. Vývoj šel rychle kupředu, a přesto, že skútry ze země vycházejícího slunce nikdy nedosahovali italské elegance, našly si svou pozici na trhu velice rychle.

Honda

Skútry od Hondy svou úrovní nijak nezaostávají za motocyklovou produkcí. Bavíme se o vysoce kvalitních skútrech s využitím zajímavých technologií, jako je ABS, nebo propojené brzdy. Modelová řada značky s křídlem ve znaku je opravdu velká a vybere si každý. Nejmenší je čtyřtaktní model Lead 110, který nahradil velice populární Lead 100, který i u nás potkáme na každém rohu. Dál si můžete vybrat 125, 150, 250,…, no je toho opravdu spousta. Nečekejte nějaké designové zázraky, Honda má elegantní vzhled, špičkové zpracování a vysokou spolehlivost. Všechny tyto vlastnosti ovšem musíte zaplatit.

Yamaha

Tradičním výrobcem skútrů je i Yamaha. Platí tu téměř to samé co pro Hondu, nicméně Yamaha se sem tam pustí do něčeho zajímavějšího a extravagantnímu. Věnuje se také sportovnějším modelům menších kubatur. Vlajkovou lodí je ovšem model T-max 500, který vytřel zrak celému jednostopému světu. Na rozdíl od Hondy se Yamaha stále ještě věnuje i dvoutaktním motorům.

Suzuki

Když řeknete Suzuki a skútr, vybaví se většině lidí model Burgman. Byl to první opravdu cestovní stroj vybavený jednoválcovou 650, obrovskou kapotáží a plexisklem. Burgman ale není jediným modelem od Suzuki, ačkoli nabídka není rozhodně tak široká jako u Yamahy a Hondy. Kvalitou ale rozhodně nezaostává, a pokud potřebujete opravdu spolehlivý stroj pro každodenní ježdění, není co řešit, adekvátní je samozřejmě i cena.

Kawasaki

Bohužel od zelených jsme se zatím ničeho nedočkali, ale kdo ví, jejich strategie se očividně mění a již nabízejí i motorky o objemu 125ccm.


Autor: Matěj Oliva