Řada luxusních cestovních maxiskútrů od Piaggia zastoupená modely X7 a X Evo se na výstavě EICMA rozrostla o nové Piaggio X10. Futuristické tvary a nádherné zvlněné linie této novinky doprovází informace, že půjde o celou novou řadu s motorizacemi 125, 350 a 500 ccm.
Mezi nejzajímavější funkce patří kromě poutavého designu také slibované elektronické nastavení zadního odpružení, duální ABS a ASR či mimořádně chytrá a jednoduchá myšlenka – parkovací brzda integrovaná s bočním stojánkem. Ovšem design, to je to hlavní, čím tato novinka prorazila mezi nejzajímavější stroje výstavy. Profil vlny se Italům mimořádně povedl a s touhle mašinou na silnici rozhodně vyniknete.
Hodně zajímavě vypadá mohutná příď se skupinou světlometů, která nahoře po stranách obsahuje ještě směrovky. I zde se objevují silná diodová světla sloužící pro lepší viditelnost při denní svícení. Podobně řešená je i záď tohoto korábu – široký pás obsahující zadní světla i boční směrovky, všechno vyvedené v italském designérském stylu.
Piaggio X10 s půllitrovým motorem, výkonem 40 koní a širokou zadní pneumatikou 150/70 by se tak mělo stát novou vlajkovou lodí a výstavní skříní technologií koncernu Piaggio. Trh tak získá mohutný cestovní stroj na dlouhé vzdálenosti i dojíždění do města ve velkém stylu. V nabídce bude i verze s novým motorem 350 ccm z nového modelu Beverly 350. I zde najdeme revoluční novinku u skútrů – první systém kontroly trakce. No a pro zájemce o jízdu na velkém luxusním skútru bez řidičáku na motorku bude připravena i slabší verze s motorizací 125 ccm.
Autor: FilipT