Ohlédnutí za výstavami

Před týdnem skončily obě motocyklové výstavy a myslím, že si příznivci motorek na obou akcích docela užili. Důstojná prezentace nových strojů a doplňků na Motosalonu v moderním výstavišti v Letňanech, které dělal protipól motorkářský sraz přestaveb v Holešovicích, ovšem také okořeněný novými modely.

Motosalon v Letňanech

Tuto výstavu pořádanou pod záštitou oficiálních importérů ze Svazu dovozců navštívilo téměř 44 tisíc návštěvníků, kteří v Letňanech našli výstavu odpovídající evropským standardům. Rozlohou se samozřejmě nemůže rovnat největší podzimní světové výstavě EICMA v Miláně, ale úrovní prezentací i prostor už v ničem nezaostává. Také zástupci evropských centrál značek, kteří výstavu navštívili a zastavili se na kus řeči, byli s úrovní i návštěvností naprosto spokojeni.

Tahounem vstupní haly 2 byly velké expozice značek Honda, Suzuki, BMW, a italských značek zastupovaných společností A-Spirit. I zde jsem měl pocit, že jsem se ocitl v jedné z hal v Miláně, protože jednotlivé expozice plně snesly srovnání se světovou výstavou.

Velké plochy samozřejmě doplňovaly stánky menších firem jako Touratech, PSí Hubík, Autodrom Brno či Yshop a další a další, mimo jiné i stánek naší redakce webů Motomedia s dvěma veterány a závodní čtyřkolkou. Škoda jen že se nezúčastnila také poslední japonská značka – Kawasaki – i když novinky této značky pro sezónu 2011 se na výstavě také našly, jen bylo třeba je hledat po stáncích médií.

Nižší, avšak delší hala 1 hostila hned na začátku dvě větší expozice – Harley Davidson v černé a KTM tradičně v oranžové. Hned vedle se rozprostírala obří prezentace značek zastupovaných na českém trhu společností ASP Group.

Dalšími velkými plochami pak byly motocykly Yamaha v režii nového pražského dealera Y-Moto a dále kompletní nabídka strojů značky Kymco. Halu ovšem doplňovalo několik desítek dalších menších prezentací! Netroufnu si raději ani uváděl nějaké příklady, určitě bych na spoustu zajímavých expozic zapomněl.

Dvě kuriozity ale pominout nemůžu – tou první je nástup elektrických skútrů, které se na výstavách stále více objevují a v Praze mohly předvést své klady přímo naostro – díky absenci exhalací si je mohli návštěvníci projet i na krátké dráze přímo v hale. Druhou perličkou byla nádherná výstava Čechií, tyhle jedinečné stroje prostě budou už navždy hlásat dávnou slávu české výroby motocyklů!

Oficiální výstava Motosalon by se měla vždy po roce střídat mezi Prahou a Brnem, v roce 2012 se tedy veletrh MOTOSALON uskuteční opět na výstavišti v Brně a to v termínu 7–11. března.

Motocykl v Holešovicích

I „dolní“ výstava v Holešovicích kombinovaná se soutěžní výstavou přestaveb Bohemia Custom přilákala hodně lidí – podle údajů pořadatele to bylo 38 tisíc návštěvníků. I na této výstavě jsem strávil jeden den a bylo znát hodně odlišné pojetí. Střední hala sice také byla o nových motocyklech a vedle Ducati, Husqvarny a MV Agusty či Derbi zářily nádherné cruisery od Victory, nechyběla ani horká novinka v podobě prototypu FGR V6 2500. Příjemným zpestřením byla kavárna Ducati, kde vařili opravdu výborné italské cappucino.

Pravé křídlo, kde byl i druhý stánek Motomedia se závodním skútrem, dragsterovou Jawou a novým side-by-side Polaris RZR, pak patřilo hlavně čtyřkolkám, skútrům a doplňkům. Zde už ovšem klasická výstava pomalu začínala přecházet v pořádnou show, hlavně díky vystoupení tanečnic na stánku Dorton.

No a Levé křídlo, to byl nefalšovaný motorkářský sraz se spoustou nadšení a nápadů. Nápadité přestavby prolínaly s ukázkami airbrushové tvorby a malování přímo na nahé slečny, na pódiu to občas rozbalila kapela nebo si zde za zvuku Rammsteinu dali pár přátelských ran dva zápasníci v kick-boxu.

Své stany zde rozbalila i řada motorkářských klubů, takže atmosféra připomínala opravdu rozjetý motorkářský srazík. Malý náznak atmosféry můžete nasát v našem výstavním videu, které jsme zveřejnili minulý týden.

Výstavu v Holešovicích pak doplňovaly ještě Křižíkovy pavilony, kde rozbili tábor závodníci z Dakaru.

Autor: FilipT, foto: Jan Altner