Ohlédnutí za Motosalonem 2012

Mezinárodní veletrh motocyklů, příslušenství a oblečení MOTOSALON 2012 navázal na předchozí dva úspěšné ročníky a posunul laťku zase o něco výše. Vedle největšího pavilonu P, kde byly stánky stovky vystavovatelů, obsadil také sousední pavilon Z atraktivním doprovodným programem. A především zlomil další návštěvnický rekord.

Široká motorkářská obec už věděla, co ji v Brně čeká, takže na výstaviště po celé čtyři dny otevřené pro veřejnost proudily davy fanoušků silných strojů. Jen v sobotu pavilonem P prošlo více než 22 tisíc návštěvníků a celkově si vstupenku na MOTOSALON zakoupilo více než 50 tisíc osob. Spolu se souběžně konanými veletrhy dosáhne návštěvnost hranice 75 tisíc, což je o 15 tisíc více než před dvěma lety. V Press centru se v prvních čtyřech dnech zaregistrovalo 221 novinářů z České republiky, Rakouska a Slovenska.

Hvězdné značky a žhavé novinky

Na ploše 15 000 m2 se prezentovali špičkoví motocykloví producenti jako Aprilia, BMW, Harley-Davidson, Moto Guzzi, Honda, Kymco, Yamaha a další. Lídři trhu nechyběli ani v dalších segmentech, ať už jde čtyřkolky, přilby, oblečení nebo doplňky. Z novinek pro nadcházející sezonu zaujala například dvanáctá generace legendárního sportovního motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade nebo nová vlajková loď značky Triumph Tiger Explorer 1200. Po několikaleté výstavní pauze se veřejnosti představila domácí značka Jawa a premiéra tří zbrusu nových modelů Jawa 660 měla u návštěvníků překvapivý ohlas. Yamaha se pochlubila kompletní edicí WGP 50th Anniversary v čele s legendární YZF-R1, ale také závodním motocyklem YZF-M1 vicemistra světa kategorie MotoGP Jorge Lorenza. Obrovskou pozornost budil také další závodní motocykl této kategorie – Ducati Desmosedici GP12, který sedlá brněnský jezdec Karel Abraham. Abaja se návštěvníkům veletrhu představil i osobně v několika besedách a o jeho autogramiády byl mimořádný zájem.

Atraktivní program pro návštěvníky

V pavilonu Z probíhala několikrát denně kaskadérská show společnosti Crazy Day, při níž se divákům doslova tajil dech nad nevídanými kousky na motocyklech, skútrech i čtyřkolkách. Nejlepší český kaskadér Martin Krátký předváděl své umění za obrovského zájmu přihlížejících přímo na volné ploše. Premiéru měl také testovací polygon, na kterém si zájemci mohli projet žhavé novinky vystavovatelů. Veletrh opět provázela permanentní pódiová show s besedami známých osobností motocyklového sportu, prezentacemi firem, soutěžemi, přehlídkami motocyklového oblečení i promítáním dokumentů.

Paralelně s veletrhem MOTOSALON proběhl v sobotu večer v pavilonu B brněnského výstaviště exhibiční závod Strabag Free Style Motocross Show 2012 s účastí Petra Kuchaře, Libora Podmola a dalších freestylových hvězd z České republiky i zahraničí.

Řekli o veletrhu

Miloš Petr, dealer development manager, Honda ČR:

Letošní MOTOSALON hodnotíme pozitivně, máme dobré ohlasy od zákazníků i návštěvníků našeho stánku. Musím pochválit celkovou úroveň výstavy i některých stánků stejně jako doprovodný program. Návštěvnost splnila naše očekávání, především v sobotu jsme byli navýsost spokojeni. Zásadní problém ovšem vidíme v konání kontra výstavy v Praze – Holešovicích, která mate návštěvníky. Budeme se snažit o domluvu s ostatními importéry, aby tato situace příště už nenastala.

Vladimír Přibyl, generální ředitel společnosti A Spirit:

Letošní ročník vidím jako relativně úspěšný a přibližně na úrovni Motosalonu Brno 2010. Je to pro nás dobrý signál, že by trh už nemusel dále padat, ale možná by se mohl i o něco zvednout. Z pohledu dovozce jsme spokojeni s návštěvností i se zájmem o naše exponáty. Předběžně dojednaných obchodů je určitě více než před dvěma lety.

Václav Koucký, generální ředitel Yamaha Motor Middle Europe – CZ:

Jako importér vystavujeme po čtyřech letech, jinak jsme podporovali jen stánek dealera, a jsme rádi, že naše expozice a doprovodná show upoutaly takovou pozornost. Lidí přišlo hodně a sobota byla tradičně nejsilnější, ale veletrh je dobře připraven a komunikace v pavilonu byly dost široké, takže i při sobotním množství lidí zůstávaly průchozí. Každý den jsme tu měli několik z našich 23 dealerů, kteří si s případnými zájemci domlouvali obchody, a podle odezvy jsou spokojeni. Třeba pražský dealer byl na stánku zastoupen po celou dobu a už dnes ví, že tady prodal víc než v minulosti. Za první tři dny prodal pět motorek, a to těch velkých a dražších, plus na další dvě přijal zálohu.

Petr König, country manager BMW Motorrad CZ/SK:

Za BMW hodnotíme letošní MOTOSALON jedině pozitivně. Jsme spokojeni s tím, jakým způsobem byly přijaty naše novinky jako skútry nebo nové barvy stávajících modelů. Potěšila nás návštěvnost, lidí přichází určitě dost.. Podle informací od našich prodejců se přímo na veletrhu uskutečnily i nějaké objednávky, takže za nás rozhodně spokojenost.

Oldřich Hřích, CEO, ASP Group:

S návštěvností jsem určitě spokojen a myslím si, že bude vyšší než před dvěma lety. Získali jsme tady spoustu nových zákazníků. I když to není prodejní výstava a její obchodní efekt se projeví až v průběhu roku, podle zájmu to vypadá, že by letošní rok mohl být prodejně lepší než loňský. Byli bychom rádi, kdyby MOTOSALON už zůstal v Brně, protože tady zasáhne více návštěvníků, nejen z Moravy a z Čech, ale třeba i ze Slovenska. Na našem stánku bylo Slováků opravdu hodně. Navíc prostory v Brně jsou úplně fantastické. Nejen nádherný nový pavilon, který je skutečně reprezentativní, ale i možnosti parkování, obslužnost, to všechno se s Prahou vůbec nedá srovnat.

Martin Solar, spolumajitel firmy Bikers Crown s. r. o.:

Překvapila mě sobotní návštěvnost, nicméně je mi líto, že tu není víc vystavovatelů, což je ovlivněno konáním druhé výstavy v Praze. Nikdo nechápe, jak v takhle malé zemi mohou být v jednom termínu dvě výstavy. Návštěvníci vidí, že tady chybějí některé značky. Na druhé straně určitě příjemně překvapil doprovodný program ve vedlejším pavilonu.

Jan Kefurt, manažer společnosti Kushitani CZ:

V České republice jsme od loňského podzimu a máme tady výstavní premiéru. Účast pro nás je vlastně povinnost, protože zavést novou značku bez reklamy nejde. O Praze jsme vůbec nepřemýšleli, protože jsme věděli, že sem přijde víc lidí. Mohu říci, že návštěvníků přišlo dost a něco jsme i prodali.

Richard Bayer, zástupce japonské značky SHOEI na českém trhu:

Výstaviště v Brně má evropskou úroveň a jiné takové v České republice není. Jsme tady rádi a výstava je opravdu pěkná a na úrovni, ale bohužel nekompletní. Návštěvností jsem mile překvapen, už od čtvrtka je velice slušná. Zájem lidí o zboží je perfektní, takže doufám, že sezona bude úspěšná.

Karel Abraham, motocyklový závodník:

Musím říci, že mě až překvapilo, kolik je tady lidí. Sice jsem čekal, že bude nápor, ale ne až takový. Pro zájemce o motorky je MOTOSALON určitě hrozně zajímavý, protože se tady dají daleko lépe a rychleji porovnat jednotlivé značky. Na veletrhu se informace získávají z první ruky přímo od výrobce nebo dodavatele, kterého je možné přeptat se na parametry a všechno okolo. Každopádně mám z letošího ročníku dobrý pocit.


Autor: Tisková zpráva BVV