Nové Yamahy Neo’s Easy a BW’s Easy

Se zajímavým nápadem, jak čelit záplavě levných čínských skútrů, přichází Yamaha. Tato japonská značka uvádí na trh dvě cenově dostupné verze Easy populárních padesátek – robustní BW’s na tlustých pneumatikách a elegantní Neo’s.

Yamaha Neo’s Easy

Dvoutaktních „Neosů“ jezdí po českých silnicích opravdu hodně, v minulosti vždy šlo o hodně vyhledávaný model především díky uhlazenému designu a lákavé ceně. Právě cena ale odlákala řadu zákazníků k čínské produkci, proto Yamaha nyní uvádí na trh verzi podstatně levnější verzi Easy. Ta bude k dispozici pouze v černé barvě nabídne plné plechové disky kol, bubnové brzdy a analogovou přístrojovku, navíc se obejde bez elektrického startéru. To snižuje hmotnost na pouhých 88 kg provozní váhy

Zůstává ovšem elegantní design a prostorné dvoumístné sedlo, pod které se vejde i integrální přilba. Dvanáctipalcová kola s dobrým vedením stopy na nerovnostech ve srovnání s desetipalcovou konkurencí jsou opatřena 110mm bubnovými brzdami vepředu i vzadu. Důraz na nízký rozpočet potvrzuje i jedno zpětné zrcátko místo obvyklých dvou. S touto verzí Easy tak zákazník dostává možnost pořídit si lety prověřený model renomované značky, a to za cenu přibližně o 10 tisíc korun nižší než u klasického Neosu.


Yamaha BW’s Easy

Ve stejném stylu jde s kůží na trh také jediný „terénní“ skútr BW’s. Rozbitá centra měst, vyjížďky na ryby či řádění před školou, tady všude se hodí velké, téměř balonové obutí. A základní verze Easy bude myslím hodně vyhledávaná, protože k tomuto skútru drsný image bez všech ozdob prostě patří. Našlápnout BW našlapávačkou je prostě stylová záležitost, tady se Yamaze opravdu povedlo ještě posílit drsný image.

Úpravy jsou shodné jako u Neo’s Easy, to jest plechové disky kol s bubnovými brzdami, osvědčený dvoutaktní motor bez elektrického startéru. A to hlavní zůstává – desetipalcová kola s obrovskými pneumatikami! Hmotnost této verze BW´s je pouhých 82 kg i se všemi náplněmi.



Autor: FilipT, foto Yamaha