Těsně před mezinárodním srazem skútrů Vespa v Londýně koncern Piaggio představil inovované populární modely Vespa LX125 a S125 s novými tříventilovými motory. Podívejme se, jaké změny pod kapotami najdeme a co přinesou v provozu?
Vzduchem chlazené čtyřdobé jednoválce s novou tříventilovou technikou a sníženým vnitřním třením znamenají především vyšší výkon a nižší spotřebu, ale zvýšila se také spolehlivost a nenáročnost. Díky lepšímu plnění a výfuku plynů z válců nabídnou agregáty 125 a 150 ccm vyšší výkon až o 7 % a krouťák posílený o 10 %. Stopětadvacítka nyní umí až 11,6 hp(8,5 kW), stopadesátka až 12,9 hp (9,5 kW).
Spotřeba by zároveň měla klesnout o třetinu pod 2 litry na 100 km. Tomu samozřejmě odpovídá i poměrné snížení emisí. Spolu se snížením spotřeby se ovšem také prodlužuje servisní interval až na 10tis kilometrů, a to znamená další úsporu. Nové pohonné jednotky jsou zároveň tišší a když k tomu přičteme sníženou hmotnost, je výsledkem opravdu důkladná modernizace!
Oba modely Vespa LX i Vespa S 3V si zachovávají svůj charakteristický design a spolu s modernizací motoru prodělaly jen minimalistickou modernizaci výrazu, jako jsou nové kryty rámu, nové rukojeti řídítek a potahy s logem Vespa. a no nové sezóny také vyrazí snovou barvou.
Video
Autor: FilipT