Lambretta ožívá

Kdysi slavná italská značka se po čtyřiceti letech vrací na Evropské trhy. Stroje, které v poválečném období zažívaly stejnou slávu, jako značka Vespa, se nyní vrací z východu, konkrétně z Tchaj-wanu, a právě proběhlo jejich slavnostní představení v Paříži.

Po bouřlivém poválečném rozvoji se Lambrety se v Evropě vyráběly až do roku 1971 a vyvážely se do celého světa. V Brazílii se dokonce pojem „lambretta“ používá jako synonymum pro skútr! V sedmdesátých letech se ale značka pustila do výroby malých osobních aut a po neúspěchu zkrachovala a odprodala výrobní linky do Indie. Zde se Lambretty vyráběly od roku 1972 až do roku 1997 a pomáhaly motorizovat v té době ještě dost dopravně zaostalý kontinent.

Nyní se Lambretta vrací do Evropy s dvěma základními modely vyráběnými na Tchajwanu. Svým designem navazují na tradiční charakteristické tvary této značky , konkrétně na model LI150 z roku 1964. Nahrbená silueta, dvojbarevné provedení i dlouhá zadní část, to vše jsou typické lambretí křivky.

O pohon se starají vzduchem chlazené agregáty vyráběné původně pro skútry Sym Fiddle. V nabídce budou dvě verze v motorizacích LN 125 a 150 ccm a s výkonem 9 koní osloví hlavně příznivce retra. Dvoudílné sedlo totiž vypadá opravdu nádherně!

Autor: FilipT