Kymco People GT 300i

Touha po objemu se pomalu dostává i do kategorie skútru a 125ccm zaujme už leda tak majitele A1. V Kymcu to pochopili a přišli s novým GT na velkých kolech se slušným objemem pod kapotami.

People se zcela odklonilo od retro stylu a přichází s moderním městským designem plným ostrých hran. Skútr je vybaven moderními technologiemi, jako jsou LED světla. Otázkou je, zda to už v Kymcu nepřehnali, velké blinkry se samozřejmě hodí, ale zadní světli už je velké trochu moc. V přední části jsou LED coby parkovačky. Jejich bílé světlo dobře doplňuje hlavní světlomet a skútr je dobře vidět z aut okolo. Kymcu díky velkým kolům bohužel chybí větší úložný prostor pod sedlem, ten se podařilo nahradit boxem za zadní sedačkou, který je dostatečně velký, aby pojal integrální přilbu a má stejný klíč, jako skútr samotný. Další úložný prostor má řidič před koleny a vejdou se do nějd doklady, mobil a jiné drobnosti.

Když jsem vedle Kymca poprvé stál, bylo na první pohled opravdu velké, oproti konkurenci v podobě Hondy SH je to hodně znát. Za řidítky je opravdu dost místa i pro vysokého jezdce, na nohy je dost místa a na velkém sedle není problém zvolit jakou polohu budete chtít. Podobně je na tom spolujezdec, ten má dost prostoru a k dispozici velké výklopné stupačky. Před řidičem je přehledná palubní deska, které dominuje velký tachometr. V noci je navíc moc pěkně nasvětlená do červené barvy. Absence otáčkoměru myslím v případě tohoto skútru rozhodně nevadí. Ovladače jsou standardní, jen na přepínač blinkrů není jednoduché dosáhnout přes plast kryjící středový panel.

Po otočení klíčku se ukáže krátká diagnostika a po stisku startéru Kymco okamžitě naskočí. O bezproblémové starty se stará vstřikování. Díky němu má motor hladký a vyrovnaný chod i při studených startech, reakce na plyn je naprosto příkladná a jednoválec se přes větší objem velice ochotně vytáčí. Variátor pracuje při plynulém rozjezdu příkladně, o něco horší to ale je při tvrdé akceleraci z místa, kdy má variátor, nebo spojka malou prodlevu, než nechá motor vytočit do optimálních otáček, ve kterých skútr zrychluje v konstantním zátahu. Třístovka je hodně živá a dokáže Kymco vystřelit ke stokilometrové rychlosti jakoby nic. Nad stovku už je to o něco horší a o zrychlování se dá mluvit zhruba do 120 Km/hod. Reálná maximální rychlost dosažená při testu na rovině byla 140 Km/hod. Motor má výkon 21,1KW při 7500 otáčkách.

Z trojciferné rychlosti je třeba skútr také bezpečně zastavit. Pro tento účel vsadilo Kymco na dvojici kotoučů. Ten zadní je brzdění jednopístkem, přední pak třípístkem. Brzdy nejsou nijak propojené a oba okruhy brzdí odděleně. Brzdný účinek obou brzd je dostatečný, zadní je velice dobře dávkovatelná a zadní kolo si nevědomky zablokujete jen velmi těžko. Pokud chcete razantnější účinek od přední brzdy, je třeba použít trochu síly, ale nic extrémního, se dvěma prsty bohatě vystačíte.

Samostatnou kapitolou je podvozek, pro ten mě napadají jen samá superlativa. Tlumiče jsou dobře nastavené a jsou někde na půli cesty mezi dvrdým, sportovním nastavením a měkkým setupem na cestování. Všemu ještě hodně pomáhají velká kola, která dávají stroji stabilitu v dlouhých zatáčkách, vracečkách i na nerovnostech. Jezdec si může díky stabilnímu podvozku dovolit opravdu hluboké náklony a sem tam je slyšet i drhnutí stojánku, mimochodem Kymco je vybavené centrálním i bočním stojanem. Hlubokým náklonům napomáhá i široká zadní pneumatika.

Kymco je rozhodně vhodné i pro dva jezdce. Řidič má i při jízdě se spolujezdcem dost místa. Samotný spolujezdec je na tom také velice dobře, výklopné plotny poskytují dobrou oporu, sedlo neklouže a velkým plusem je topcase, který slouží jako opěrka. Jízdní vlastnosti se s přisednutím spolujezdce nijak výrazně nemění, pouze pokud plánujete delší jízdu ve dvou, je vhodné dotáhnout zadní tlumení, vyhnete se tak houpání v dlouhých zatáčkách. Motor má pro jízdu ve dvou dost síly, ale dynamika se při jízdě se spolujezdcem samozřejmě sníží. Pro rozjezdy mezi auty to ale stále bohatě stačí. Brzdy stačí i pro dvojnásobnou zátěž, jen je třeba použít trochu víc síly.

Nové GT bylo rozhodně příjemným překvapením. Taiwanská továrna se rozhodně nebojí moderních technologií, které opravdu dobře a spolehlivě fungují. Spotřeba čtyčventilového motoru se pohybovala mezi 3,2 – 3,6 L. při hodně sportovní jízdě po Praze a to i se spolujezdcem. To je na tak velký stroj velice příjemné. Celkem příjemná je i cena. Ta je stanovena na 114 900,-Kč. V ceně je i box v barvě skútru.

Video

Technické údaje

Autor: Matěj Oliva, Foto: Martin Novotný