Módní trendy ve světě skútrů dlouhá léta určovala Vespa a dodnes tomu tak v segmentu dámských a stylových strojů je. Není divu, že se tohoto retro stylu chytilo několik dalších výrobců nejen z Itálie, ale i z Taiwanu.
Kymco Like 200i se nám dostalo do ruky v krásné krémové barvě s luxusním hnědým sedlem, navíc vybavené plexištítem a doplňkovým kufrem v barvě stroje. Ten dohání menší prostor pod sedlem, který je daní za 12“ kola a nádrž pod sedlem. Ale pozor, kufr je ke stroji dodáván jako základní výbava. Celkové zpracování stroje si zaslouží velkou pochvalu, všechny plasty dobře sedí, na blinkrech a světle je použitá čirá optika a na podvozku kvalitní komponenty. Palubní deska sice trochu připomíná východní původ stroje, ale najdeme na ní vše, co je třeba. U strojů z Taiwanu většinou kritizujeme použití levných a troufám si říct ohavných plastových zrcátek. Tentokrát musím udělat výjimku, chromovaná kulatá zrcátka působí na Kymcu dokonale.
Málo místa pod sedlem do jisté míry kompenzuje i velká přihrádka před koleny řidiče, kam naskládáte mobil, doklady a zbude místo i na svačinu. Hodně se mi líbí zásuvka na 12 V, která je umístěna v přední přihrádce, můžete do ní tak zapojit i navigaci nebo mobil a mít ho v držáku na řidítkách. Pokud se budete divit dvěma věcem, které trčí z boku přihrádky, vězte, že se jedná o boční odrazky. V Evropě je to nepotřebná záležitost hyzdící design, ale bohužel jsou země, kde je tento doplněk striktně vyžadován. Každopádně bezpečnosti to jen prospěje.
Teď už ale k tomu, co se skrývá pod elegantními kapotami Kymca. O pohon se stará čtyřtaktní vzducháč plněný vstřikováním o objemu 163 ccm, název Like 200 je tedy trochu nadsázka, což je ovšem obvyklé u všech výrobců. Papírový výkon 8,5 kW není na první pohled nic převratného, ale u stroje tohoto typu je mnohem důležitější jeho průběh. Starty ale probíhají bez jakýchkoliv problémů, ať už je skútr studený nebo ohřátý. Díky stříkačce stačí jen zavadit o startér a motor naskočí. Zvuk jednoválce je díky velké koncovce hodně utlumený a spíš si ševelí, než by křičel do okolí.
Jezdec má po usednutí za řidítka dostatek místa na nohy a pozice za jízdy je příjemná. Na skútr se bez problémů naskládají i dlouháni. Naopak menší postavy mohou mít problémy dosáhnout na zem díky hodně širokému sedlu. Stroj má ale nízké těžiště a udržet ho na místě není těžké. Před rozjezdem nechá spojka motor roztočit do poměrně vysokých otáček a zrychlení je hned od začátku až překvapivé. Plynule motor táhne až zhruba k osmdesátce, pak zrychlení poleví, ale Like se dál žene kupředu až k maximálce, která je dle tachometru zhruba 120 km/hod.
V této rychlosti už ale skútr není tak stabilní a rozhodně není vhodné ho hnát na maximum, přeci jen 12” kola příčné nerovnosti nemají moc v lásce. Pokud se ale vrátíme do městských rychlostí, tedy k osmdesátce, je chování stroje příkladné. Podvozek tvořený přední teleskopickou a zadní kyvnou vidlicí s dvojicí tlumičů se chová v rámci dané kategorie skútru velice dobře. Jízda je hodně komfortní, ale zároveň si můžete dovolit i hodně ostré manévry v křižovatkách nebo při průjezdech zatáček. Nezřídka se nám při testování stalo, že náklon zastavil až boční stojan (mimochodem Kymco má hlavní stojan i bočák). Sériově obuté pneumatiky také fungují obstojně, pouze na vodě je třeba jet opatrně.
Hodně místa na stroji se najde i pro spolujezdce, ten má k dispozici velká madla a může se navíc opřít o kufr na zadním nosiči. Stupačky spolujezdce jsou výklopné. Skútr má i při jízdě ve dvou slušnou dynamiku a ovládání stroje jízdou ve dvou nijak razantně netrpí.
Jak tedy toto Kymco shrnout? Rozhodně se nejedná o bezduchou kopii italské předlohy, ale v designu i zpracování je na první pohled vidět vlastní invence. Zpracování je na velice vysoké úrovni. Motor má dost síly, kultivovaný chod a dlouhodobou spotřebu okolo tří litrů naturalu. Pokud tedy toužíte po stylovém stroji, který je neokoukaný, elegantní, nestojí nesmysl a bude vás spolehlivě vozit kam potřebujete, troufnu si Like 200i plně doporučit.
Technické údaje
Autor: Matěj Oliva, Foto: Autor