Kymco Agility City+ v testu

Novinkou pro rok 2014 je u Kymca nová Agility City+. Stroj má nově střižený kabátek a od pohledu mu to moc sluší. Náznaky linek jsou viditelné a design rozhodně získal na atraktivitě. Plasty jsou výborně slícovány a ani test na kostkách jim nic neubral z dobrého vzhledu a spasování.

Ano už od prvního pohledu je design pěkný a orientovaný i na Evropu, nic neodkazuje na asijské kořeny „šmrclé“ čínskou představivostí. Tady dávám body plusové, za kompaktnost, uhlazenost a výborné sladění barviček.

První posaz ohromí – při malých „venkovních“ rozměrech je naprosto dostatečný i pro mých 185cm a boty velikosti 44. Nemám problém s koleny, usazení je výborné, vše v dosahu a já si opět dělám poznámku s plusovou hodnotou. V podstatě musím hodně hledat, co se mi nelíbí. Jediné co jsem zatím našel a je mi jasné, že to není úplně ok, jsou zrcátka. Výhled z nich je trochu problematický a spíš si koukám na ruce než za sebe, na druhou stranu nepřekáží při jízdě mezi auty.

Přístrojovka je pěkná, jednoduchá a dává spoustu informací, jen ukazatel paliva je takový… no až moc divný a navíc ručička ukazuje plnou na levé straně budíku. Tedy obráceně než jsme v Evropě zvyklí. Takže první start a trochu člověka zarazí, že si to ručička směruje vlevo a řidič má divný pocit že má prázdnou nádrž, až po chvilce zjistí jak to opravdu je. Ale to je jen o zvyku.

Páčky a ovladače jsou naprosto v dosahu a tam, kde je člověk čeká. Informace z displeje o hodinách, nebo celkovém počtu km či tripmasteru jsou dobrým znamením, že se tady nešetřilo. LED osvícení parkovaček a výklopné zadní stupačky jsou signálem, že se pracuje na stroji komplexně. I když tyhle stupačky mi k designu stroje moc nesedí a spíš pasují na model Like 125 od stejného výrobce. Ale když už je mají na skladu, tak proč je tam nedat, jde o chytré řešení, i když zde jsou dost vpředu a sem tam si o čudlík k vyklopení zavadím nechtěně.

Motor zavrčí ihned po cvrnknutí na startér. Za studena je lehce hlučnější, ale nemá na volnoběh žádné rušivé projevy ve smyslu vibrací či kolísání otáček a nekultivovaného běhu. Vzhled i projev motoru budí pocit dravosti. Odpich z místa i rychlosti do cca 70 km/h jsou slušné, někdy v kopci jen dobré. Bohužel po překonání sedmdesátky se prostě přestane motoru chtít „tahat“ a na maximálku zhruba 80 km v hodině stoupá ručička rychloměru už velmi pomalu. Sice se na tachometru občas ochomýtne až devadesátka, ale GPS mluví jednoznačně. Maximálka s 85kg řidičem je jen 81km/h, což je u příměstského skútru trochu málo a chybí tu výkonová rezerva. Po zhlédnutí prospektu je to jasné, pouze 6,6Kw nemá možnost poslat skútr bezproblémově na alespoň devadesát či stovku. Prostě oproti konkurenci motoru chybí další dvě/tři kilowaty.

Konstrukce – 16“ kolo vpředu a 14“ kolo vzadu mají lví podíl na výborné stabilitě stroje. Podvozek je dobrým kompromisem mezi tuhostí a komfortem. Přední brzda je při nižších rychlostech až přehnaně ostrá, ale když začnete brzdit až nad rychlostí 25-30km/h je to už v pořádku. Při nižších rychlostech se s ní musí zacházet opatrně, možná je to jen než si sednou destičky. Zadní brzda je trochu slabší, ale účinek nemá špatný možná i lepší, jen se hůř dávkuje v malých rychlostech. Chce to mít na paměti, a když jen pocukávám kolem garáže, chce to trochu zvyku a cviku. Jakmile se opět brzdí z vyšších rychlostí vše je v pořádku.

Podsedlový prostor pojme otevřenou helmu a je to o chlupy. Ale aspoň to. Na další věci je potřeba přikoupit kufr, který se nabízí v příplatkové výbavě. 12V zásuvka v odkládacím prostoru pod řídítky s možností nabíjení např. mobilu je chvályhodný počin, který zvyšuje možnosti pro řidiče a je to jen dobře. Další věci se do ni už moc dát nedají, peněženka se mi tam už nevešla.

Spotřeba je celkem zajímavá, kdy na 121km jsem natankoval 3,7 litru, ale je v tom 35km dálniční přesun, kdy jsem tedy trpěl v dešti mezi nákladními auty s mizivou možností se od nich alespoň odlepit. Pokud nebudete motor trápit stále naplno, určitě o pár deci půjde spotřeba dolů. Spolujezdci si nestěžovali, i když to bylo vždy jen na 10 km, ale i tak bych to bral jako stav kdy je to ok. Pochválili výklopné stupačky i místo pro spolujezdce.

Agility City+ mě potěšila svým vzhledem, podvozkem a chováním na silnici. Zamrzí jen slabší motor, což u tohoto typu stroje s krásným sportovním designem je podle mne velká škoda. Ale i to může být naopak pro někoho výhodou, například pokud pořizujete skútr pro méně zdatného jezdce a rozumně usoudíte, že nepotřebuje jezdit před 100 km/h a osmdesátka mu/jí bude k bezpečné jízdě bohatě stačit.

+ slušivý vzhled

+ kompaktnost a prostornost posazu

+ podvozek a velká kola

– subjektivně brzdy a jejich dávkování

– slabší motor

Autor: Marek Hrodek, foto Tomáš Matějovský