Keeway Cityblade 125 – novinka na čtrnáctkách

Značka Keeway nás poslední dobou zásobuje celou řadou novinek, které sotva stíháme zpracovávat. Poslední z nich je stopětadvacítka střední třídy, která míří do města a jeho okolí.

Už na první pohled je tu podobnost s Hondou PCX, silueta, dělené sedlo, velikost kol a šířka pneumatik. To je ale vše, Cityblade už si dál jde svou vlastní cestou a třeba v případě rovné podlahy je to cesta praktická. Nepřehlédnutelná je přední maska a poziční světla, která připomínají zamračené obočí.

Zajímavě zakomponované jsou blinkry v přední kapotáži. Ta je dost široká, aby ochránila jezdce, ale plexisklo končí hodně nízko a ve vyšších rychlostech moc ochrany neposkytne. Místo pod sedlem je adekvátní větším kolům a otevřenou přilbu do něj schováte. V našem případě byl k dispozici ještě kufr, takže o místo nebyla nouze.

O pohon se stará více než osvědčený vzduchem chlazený čtyřtakt. Ten má výkon 6,9 kW, což není moc, ale na druhou stranu to zaručuje bezproblémový a spolehlivý provoz. Skútr váží 122 kg, takže se s ním motor ani moc nenadře a problém nebudete mít ani se spolujezdcem, i když na závodění to už pak opravdu nebude.

Cityblade je postavený na úzkých 14″ kolech, což je rozumná kombinace mezi zachováním podsedlového prostoru a jízdními vlastnostmi. Odpružení je klasické, ale je zajímavé, že má skútr i vzadu kotoučovou brzdu, to nebývá standardem ani u mnohem dražších strojů.

Brzdy nadchnou, podvozek funguje

Motor sotva zajetého skútru za studena trochu přemlouvám, ale po 400km v náklaďáku je to celkem očekávané, další starty jsou už na první otočení. Motor má příjemný kultivovaný chod takřka bez vibrací. Přidávám plyn, vytáčím jednoválec a skútr se plynule dává do pohybu. Zátah není nijak oslnivý, ale na auta to naštěstí stačí, takže ani v Praze se neztratíte.

Za řídítky se cítím od první chvíle dobře. Sedlo je příjemné, „zarážka“ před sedačkou spolujezdce nijak netlačí a řídítka padnou příjemně do ruky. Ovladače jsou adekvátní k dané třídě a palubka přehledná. Ničím sice nenadchne, ale ani nezklame.

Skútr je pocitově hodně vysoký. To má na svědomí celkem vysoko umístěná podlaha a samozřejmě také velká kola. Není to ale rozhodně na škodu a třeba při přejíždění obrubníků se nemusíte bát, že byste škrtli výfukem, nebo podlahou.

Do zatáček není třeba skútr nijak přemlouvat, padá tam sám a díky své výšce si stojánkem o zem jen tak neškrtne. Úzké pneumatiky mají na svědomí dobrou ovladatelnost, ale pozor v hlubokých náklonech, můžou se velmi snadno dostat na hranu, nebo za ní.

Excelentní jsou brzdy. Obě jsou kotoučové a velmi účinné. Dají se ale zároveň velmi dobře dávkovat a do smyku se kola dostanou jen když jste na brzdy hodně hrubí. Svou sílu neztrácí ani při jízdě se spolujezdcem. Ani při dlouhé jízdě po Praze v horku brzdy neztratily svou sílu a zaslouží si asi nejvýraznější pochvalu.

Český dovozce Keeway nasadil na Cityblade poměrně optimistickou cenu 47 900,- Kč s DPH. To není moc, ale není to na druhou stranu ani málo. Za své peníze ale dostanete řadu nadstandardních prvků, jako jsou větší kola, výborné brzdy a velmi slušnou kvalitu zpracování. Jak se novinka uchytí na českých silnicích samozřejmě ukáže až čas, start ale rozhodně nemá špatný.


Technické údaje


Autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot