Jak se (ne)oblékat na skútr

Skútry nejsou zdaleka jen praktický dopravní prostředek, ale poslední dobou i módní doplněk. Pojďme se podívat na módu, která je se skútry spojována. Bohužel z Itálie je to k nám pořád dost daleko a čeští řidiči jsou dost konzervativní. V tomto článku se budeme zabývat hlavně tím, jak se cítit na skútru pohodlně a při tom slušně vypadat.

Na našich silnicích je bohužel stále dost nebezpečno a při oblékání je dobré myslet především na ochranu v případě pádu. Jízda na skútru dává řidiči pocit falešného bezpečí, pád na skútru v šedesátce přeci nemůže být takový jako pád na motorce. Z toho plyne i malá obezřetnost jezdců. Pravdou je, že na skútru se nebudeme oblékat do kombinézy, protože do práce, nebo do banky to není ideální oblek.

Kevlar forewer

Při oblékání na skútr hrají v poslední době prim džíny s kevlarovou podšívkou. Ty k nám přišly z Austrálie pod názvem Draggin Jeans. Dnes je vyrábí většina motocyklových firem. Vyrábí se ve variantě s chrániči i bez nich a na první pohled není ani poznat, že nejde o klasické kalhoty. Můžete je navíc koupit v řadě barev a provedení, ne jen džínů. Při výběru se držte značkových produktů, u extrémně levných džínů není pro šití použitá pevnostní nit, ale klasická, která zdaleka není tak pevná. V nabídce jsou už i mikiny s kevlarovou tkaninou.

Kůže nemusí být černá

Čeští motorkáři bohužel stále žijí ve světě černé kůže, nejlépe v kombinaci se stříbrnými sponami. Ve světě skútrů je vše naštěstí trochu jinak. Nejen renomované italské značky, jako Alpinestars, nebo Dainese vyrábí opravdu pěkné kožené oblečení, ve kterém se nemusíte stydět jít do nákupního centra. Řada výrobců skútrů navíc nabízí vlastní kolekci oblečení. Například Vespa je tím přímo proslulá. Každopádně vždy platí, že barvy oblečení by měly být dobře viditelné.


Přilba dělá člověka

Podstatnou součástí výbavy je samozřejmě přilba. Skútrových přileb je dnes v nabídce opravdu hodně a jejich výrobou se zabývají i přední designová studia. Můžete například koupit přilbu Hugo Boss, Momo, nebo Ferrari design. Při nákupu dbejte na správnou velikost, přilba by se na hlavě neměla při pohybu ani hnout. Dále si rozmyslete, zda raději jezdíte ve slunečních brýlích, nebo používáte plexi a sluneční clonu. Zajímavé jsou také variace, kde je možné přilbu používat jako integrální, nebo otevřenou. Takové varianty můžete najít třeba v katalogu Caberg, nebo Givi.


Autor: Matěj Oliva, Foto: Jiří Jevický, Filip Tichý, Matěj Oliva