Intermot: Yamaha Aerox + retro

Po loňské inovaci modelu Tmax jsme se dočkali nového Aeroxu. Yamaha také vstoupila do vod retra a představila celkem zajímavý koncept čtyřtaktní stopětadvacítky, která prozatím ještě nemá své jméno.

Retro beze jména

Tento stroj zase takovou novinkou není, něco podobného se už prodává v Asii a Yamaha z asijské verze převzala hodně. Základem je jednoduchá, vzduchem chlazená čtyřtaktní stopětadvacítka, plochá podlaha a jednoduchá konstrukce. Ve svých materiálech Yamaha píše o ideálním skútru pro začátky, má být snadno ovladatelný, praktický, lehký a elegantní. Datum výroby zatím nebylo zveřejněno, tak si budeme muset ještě počkat.

Aerox R a Aerox Street

Naprostou špičkou sportovních dvoutaktů byl u Yamahy vždy Aerox, nekompromisní skútr s výkonným motorem, sportovním designem a kvalitním podvozkem. Nová generace naplno dostála tradici tohoto modelu a předvedla opět velice atraktivní stroj nejen pro mladé.


Základem je i nadále kapalinou chlazená padesátka, kterou můžete mít buďto uškrcenou na 45 km/hod pro řidičské oprávnění A1, nebo jí můžete ladit kam až vám finance a strach dovolí. Ne nadarmo je Aerox jedním z nejpopulárnějších strojů na závodech skútrů. Design neopustil původní linii, ale hodně omladil. Měl by evokovat supersportovní motorky od Yamahy. Inovovaná je sedačka, která by měla být prostornější. Pod sedačkou spolujezdce se pak ukrývá víčko olejové a palivové nádrže.


Novinkou je i verze Street, která má hrazdová řídítka a tmavý design.


Autor: Matěj Oliva