Intermot: Suzuki Burgman 650 2013

Konečně je to tady, nový Burgman. Po deseti letech přichází nástupce bývalého krále maxiskútrů. Nový design, nové funkce, ovšem základ shodný s předchozí verzí – bude to na konkurenci stačit?

Základní silueta zůstává podobná, ovšem jinak zde nenajdete snad ani jednu převzatou část z minulosti. Nový mohutný světlomet, štíhlejší kapoty i méně bachratá zadní část vypadají podstatně modernější než předchůdce. Hodně se měnila i konstrukce, nový rám je lehčí a užší a před zadní kolo nastoupila lehká hliníková kyvka. Nové jsou i brzdy včetně poslední generace systému ABS.

Pohon zůstává věrný osvědčenému řadovému dvouválci 638 ccm s elektronickým vstřikováním, ovšem i zde se mohutně vylepšovalo. Snížené tření vnitřních částí umožnilo snížit spotřebu o 15 %. Měnil se i variátor , který ovšem zachovává stejný způsob s možností manuálního řazení pomocí tlačítek na řídítku jako u předchozí verze. I nadále je možné přepnout na plnou automatiku a volit mezi režimy Touring a Sport.

Elektricky nastavitelný štít a bohatě polstrované sedlo s posuvnou opěrkou beder umožní najít pohodlí každému jezdci, pod sedlo se nyní vejdou dvě integrální přilby. Páka ruční brzdy se nyní přesunula do příhodnější pozice těsně pod přední částí sedla.

Suzuki Burgman 650 bude stejně jako dosud nabízen ve dvou verzích – standardním provedení a verzi Executive vybavené opěrkou spolujezdce, vyhříváním rukojetí a sedla a dalšími doplňky.


Autor: FilipT, foto: Jan Altner