Taiwanské značky předvedli v Kolíně opravdu zajímavé stroje a Sym samozřejmě nemohl zůstat pozadu, připravil navíc i elektrický skútr, který na letošní výstavě nemohl nikde chybět.
Jet 4 R 50
Na rozdíl od ostatních odvětví motorek, u skútrů dvoutakty stále letí, především pro širokou škálu možností jejich ladění. Sym přišel s novou verzí modelu Jet4 s dvoutaktní padesátkou pod kapotami. Motor dokáže plnit normu Euro 2, váží rovný metrák a je postaven na 12“ kole vzadu a 13“ vepředu, takže jízdní vlastnosti už by mohly být slušné. Do nádrže se vejde 5,2 litrů, což na dvoutakt není mnoho, ale na druhou stranu benzínek je po městě hromada. Přední kolo bude brzdit kotouč a zadní buben, tedy standardní řešení.
Maxsym
Pod celkem jednoduchým názvem se skrývá novinka, která Symu chyběla. Maxsym je ve všech detailech plnohodnotný cesťák, který si na nic nehraje. O pohon 210 Kg těžkého stroje se bude starat kapalinou chlazená čtyřtaktní vodou chlazená čtyřstovka plněná vstřikováním. Motor plní Euro 3. Přední kolo zastavují dva kotouče s průměrem 275mm a radiálně uchycenými brzdiči, zadek pak jedna kotoučová brzda se stejným průměrem, brzdy jsou navíc propojené.
Skútr je vybaven moderními prvky, jako jsou čočky v předních světlometech a LED blinkry. Palubka rovněž působí velice pěkně. O pohodlí jezdce a spolujezdce se pravděpodobně také nebudeme muset bát. Za obrovskou přední kapotáž se bez problémů schovají i větší postavy. Řidič i spolujezdec mají k dispozici opěrku. Na svezení už se rozhodně těšíme.
Tonik 50/125
Jak jsem psal již v několika reportážích, retro letí. No a v Symu to dobře vědí. Skútr ale vybočuje z kulatých tvarů konkurence. Retro vzhledu vévodí jednoduchá přední kapota s integrovanými blinkry. Nad ní je krásné hranaté světlo po vzoru Vespy. Kaplička světlometu je uložená na chromovaných řidítkách. Zrcátka jsou samozřejmě také v chromu.
Stylovému skútru samozřejmě nechybí ani praktičnost. Pod sedlem je dost místa na otevřenou přilbu a řidič má před koleny objemnou otevřenou schránku. Skútr bude pohánět vzduchem chlazený čtyřtaktní motor. S 97 Kg těžkým skútrem by si měly obě motorizace poradit.
Allo 50/125
Chopper skútr Allo je opět především stylovou záležitostí. Celému stroji vévodí velká přední kapota a široká řidítka. O svícení se stará klasický kulatý světlomet. Blinkry jsou umístěné po vzoru Harleye na řidítkách. Allo pohání čtyřtaktní, vzduchem chlazené jednoválec.
Autor: Matěj Oliva, Foto: Autor