Inovace bestselleru – Honda PCX 2014

Model, který nejvíc přispěl k umístění Hondy na prvním místě v žebříčku prodejů v minulém roce, dostane v průběhu sezóny řadu zajímavých vylepšení. Modernizovaný vzhled, nová výbava i další úspora v oblasti spotřeby – pojďme se na změny podívat podrobněji.

Honda PCX 125 přišla na český trh v pravou chvíli – těsně před uvolněním předpisů pro řidičáky na auto a skútry do 125 ccm. A díky výbornému poměru výkon/cena a renomované značce se okamžitě stala bestsellerem – dokonce tak velkým, že pro ni Honda v roce 2012 otevřela samostatný výrobní závod v Itálii místo původního importu z Thajska. Kombinace líbivého designu, spolehlivého motoru s výbornou spotřebou, propojených brzd a dokonce i moderního systému Stop&Go se na trhu rychle ujala a nás nadchla v redakčním testu i při pozdější recenzi silnější verze PCX 150.

V červnu 2014 přijdou na trh první kusy v inovované podobě. Základ zůstává stejný, ale změnila se řada detailů a především design. Ten nyní lépe využívá dělení tmavých plastů nad podlážkou, kapoty mají ostřejší tvary a maličko se změnil i tvar přední plexištítu. Sedlo pak přišlo o dělicí opěrku, takže my dlouháni si lépe najdeme optimální polohu. Níže najdete původní (vlevo) a nový model (vpravo) vedle sebe:

Co se týče výbavy, přibyla jedna maličkost – ale zatraceně důležitá! Na přístrojovce přibyly malé digitální hodiny, to je hodně důležitá věc, zvláště v dnešní době, kdy spousta lidí už nenosí hodinky a čas sleduje na mobilu. A při jízdě po městě často potřebujeme někam dorazit na čas… Příjemným vylepšením bezpečnosti je také spínač varovných blikačů, díky kterému můžete upozornit na rizikovou situaci, nebo třeba jen bliknutím poděkovat řidiči, který vám uhnul v koloně.

Další novinkou jsou komplet diodové prvky osvětlení – to je spolehlivější a má nižší nároky na instalaci, takže zbylo také víc místa na zvětšenou příruční schránku u řídítek. Ta nově také nabídne 12V zásuvku pro zapojení navigace nebo dobíjení telefonu. A poslední vylepšení výbavy pak najdeme pod sedlem, které dostalo vzpěru pro zajištění v otevřené poloze při nakládání nákladu.

Malé vylepšení dostala i motorová jednotka eSP (enhanced Smart Power), která dokázala snížit již tak výbornou spotřebu. Stopětadvacítka nyní dokáže jezdit za 2,1 L/100 km (navíc počítáno s vypnutou funkcí Start&Stop). S nádrží o objemu 8 litrů tak najedete neuvěřitelných 380 km. Jen pro ilustraci, pokud dojíždíte pracovní den 10 km do zaměstnání a 10 km zpátky, pak by vám s lehkou rukou teoreticky mělo stačit tankovat jednou měsíčně (za 19 jízdních dní) a při dnešní ceně benzínu budete celý měsíc pohodlně jezdit za 300 korun!

Autor: FilipT